רוביני חוזר על נבואת הזעם: ארה"ב עלולה להיכנס למיתון כפול

אמר כי תוכנית ההרחבה המוניטרית השנייה של ה'פד' עלולה לא להצליח ביעדיה ■ נביא הזעם טוען כי תוכנית ה-QE2 שמזרימה כסף לארה"ב תסייע לשוק המניות הסיני לפרוץ שיאים נוספים

הכלכלן נוריאל רוביני, שזכה לכינוי "נביא הזעם" לאחר שצפה את המשבר הפיננסי האחרון, חזר ואמר היום (ה') כי ההרחבה המוניטרית השנייה (QE2) של ה'פד' עלולה לא להצליח ביעדיה, וארה"ב עדיין עומדת בפני הסיכון לשקוע במיתון כפול.

רוביני ציין כי סיןעקפה את יפן, והיא עכשיו המדינה בעלת הצמיחה הכלכלית השנייה בגודלה בעולם, כאשר במקום הראשון זוכה ארה"ב. נביא הזעם טוען כי תוכנית ה-QE2 שמזרימה כסף לארה"ב תסייע לשוק המניות הסיני לפרוץ שיאים נוספים. רוביני אמר כי כלכלת סין נמצאת במצב של התחממות יתר, זאת כאשר האינפלציה במדינה עולה.

לטענתו, יואן חזק יותר היא האפשרות היחידה שיכולה לעזור לקרר את כלכלת סין שסובלת מאינפלציה גבוהה שעלתה לרמה של 4.4% באוקטובר.

כזכור, הפדרל ריזרב בחודש שעבר על תוכנית הרחבה מוניטארית כמותית שנייה. בן ברננקי וחבריו בהנהלת הבנק המרכזי של ארה"ב החליטו על רכישה נוספת של אג"ח לטווחים בינוניים וארוכים בכ-600 מיליארד דולר עד סוף הרבעון השני של 2011. כלומר, רכישות בהיקף של כ-75 מיליארד דולר בחודש.

כעבור יום אחד מקבלת החלטת ה'פד' על ההרחבה המוניטרית השנייה, רוביני כבר הספיק לצייץ בטויטר שלו את נבואת הזעם שטענה כי מאמצי ה'פד' הנמשכים לא יצלחו במטרתם להציל את הכלכלה האמריקנית והעולמית. "לאחר ה-QE2, תבוא QE3 ואחריה QE4, ואלו לא יצליחו לעצור הידרדרות העולם לתהום", כך צייץ רוביני.