הוארך מעצר החשודים ברשלנות שגרמה לשריפה בכרמל

השניים, אחים בני 14 ו-16 מעוספיה, חשודים בגרימת שריפה ברשלנות וגרימת מוות ברשלנות - ולא בהצתה בזדון ■ אביהם: "הם חפים מפשע" ■ השריפה בכרמל - כל הדיווחים והתמונות

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (א') ב-4 ימים נוספים את מעצרם של שני החשודים מעוספיה, שנעצרו אמש בחשד לרשלנות שגרמה לשריפת הענק ביערות הכרמל.

שני הצעירים, אחים קטינים בני 14 ו-16, חשודים בעבירות של גרימת שריפה ברשלנות וגרימת מוות ברשלנות, ולא בהצתה בזדון.

סגנית הנשיא, השופטת אורית קנטור, שנעתרה לבקשת משטרת חיפה לעצור את שני הקטינים עד לתאריך 8.12.10 בשעה 14:00, ציינה כי התרשמה כי יש יסוד סביר לחשד כי החשודים מעורבים בבצוע העבירות המיוחסות להם.

עוד ציינה השופטת כי כיוון שמדובר בקטינים, בית המשפט בדק כי זכויותיהם נשמרו במהלך החקירה.

השופטת קבעה כי הארכת המעצר ב-4 ימים משיגה את האיזון הרצוי בין טובת החקירה והאינטרס הציבורי מצד אחד וטובת הקטינים מן הצד השני, וזאת על מנת לקיים ביקורת שיפוטית.

ההחלטה ניתנה באולם בהיעדר הצדדים, ויתר הפרטים בעניין נאסרו לפרסום.

אביהם של האחים הקטינים אמר כי לבניו אין קשר לשריפה. האב התייחס לחשדות שהעלו בלשי היחידה המרכזית של מרחב החוף, לפיהם ישבו ילדיו בתוך שטח מיוער בעוספיה, שם הדליקו מדורה, בישלו קפה ועישנו נרגילה. "הם לא עישנו נרגילה בחיים. הם ילדים טובים ומוסריים", זעק.

האב הרים את קולו, וניכרה עליו מצוקתו הקשה עקב המעצר. את מעצרם של ילדיו תיאר כך: "באו ג'יפים של השוטרים, לקחו את הילדים, זרקו אותם באוטו כאילו שהם מחבלים, כאילו שאני לא עשיתי צבא ישראל. והם חייבים לעשות צבא גם, כמו שאני עשיתי צבא".

גם דודתם של הקטינים אמרה כי מדובר בהאשמות-שווא. "לא ברור לנו עד עכשיו למה משכו את שני הילדים האלה ולא ילדים אחרים. ילדים טובים, מקסימים, תמימים. אין מה להוסיף. ממשפחה טובה מבית טוב. אנחנו לא נרשה שילבישו עליהם תיק. הם ישתחררו", אמרה.

בני משפחה טוענים כי השניים כלל לא היה באזור בעת הדליקה. "אחד מהם ישן, והשני אומר שהיה בבית-הספר", אמר האב. כשנשאל שוב מדוע עצרו דווקא את בניו, השיב: "עשו עליהם סטיגמה היום. הילדים שלי חפים מפשע, הם לא עשו כלום. אני לא אבוא עם עורך דין ולא עם אף אחד, אני אייצג אותם ואהיה לידם".

בשלב זה לא נטען כלפי הקטינים כי היתה להם כוונה לגרום לשריפה, אך במשטרה חושדים שהם עזבו את המקום בו ישבו מבלי לכבות את האש שהדליקו.