בובליל וערוץ 10 מתכתשים בביהמ"ש על קדימון ל"המקור"

(עדכון) - בובליל, בעל השליטה בקלאב הוטל, הגיש תביעת לשון הרע בגין פרומו לתחקיר בתוכנית "המקור": "מדובר בהכפשה בוטה" ■ ערוץ 10: "התביעה חסרה, כוחנית ודמיונית"

‎‎ערוץ 10 השיב אתמול (ב') לתביעת לשון הרע בסך 4 מיליון שקל שהגיש משה בובליל, בעל השליטה בקלאב הוטל, כנגד הערוץ וחברת חדשות ערוץ 10 בגין פרומו (קדימון) של תוכנית התחקירים "המקור".

כתב התביעה של בובליל: "דברי דיבה ולעז בניסיון להשיג רייטינג"

בכתב התביעה של בובליל וקלאב הוטל, שהוגש לפני כחודש על-ידי משרד עו"ד ש. הורוביץ מטעם בובליל ועוה"ד יורם מושקט ואוריין אשכולי מטעם קלאב הוטל (גילוי נאות: משרד עוה"ד מושקט מייצג גם את "גלובס"), נטען כי הקדימון "מהווה לשון הרע בוטה מאין כמוה", כולל "האשמות חסרות כל בסיס" וערוך באופן "מגמתי וחד-צדדי".

לפי כתב התביעה, נעשו פניות מוקדמות למנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, ומנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10, ראודור בנזימן - אולם השניים סירבו להפסיק הקרנתו של הקדימון בערוץ 10 וב-YouTube.

על הקדימון, שבו נטען לכאורה כי "בובליל עשה את כספו על חשבון המדינה", נאמר בכתב התביעה: "מדובר בהכפשה ברורה, אשר מציגה את בובליל כמי שביצע מעשים בלתי תקינים ופסולים, עד כדי פליליים ממש... מדובר בעריכה מניפולטיבית, מגמתית ופסולה, המציגה את הדברים באופן שהצופה הסביר קולט תמונה שאינה תואמת את פני המציאות".

בכתב התביעה נטען גם כי קלאב הוטל שבבעלות בובליל לא קיבלה 200 מיליון שקל מהמדינה ולא העלימה אותם. לפי התביעה, החברה קיבלה 67.8 מיליון שקל, שהושקעו במלון באילת.

בתביעה מתואר סדר אירועים שקדם לפרסום הקדימון, לפיו הפר לכאורה הכתב מיקי רוזנטל סיכום שבעל-פה עם בובליל, כשבחר להופיע עם מצלמה, ללא התראה מראש, במשרדי קלאב הוטל, תוך שהוא, לפי כתב התביעה, "הטריד את המזכירה של קלאב הוטל, צילם אותה ללא רשותה והתנהל בדרך שאינה ראויה".

בסיכום כתב התביעה נכתב: "דברי הדיבה והלעז כלפי הנתבעים בקדימון, יש בהם כדי להשפיל אותם בעיני הבריות לרבות לקוחותיהם, אנשי עסקים, משפחת התובע וחוג חבריו, לעשותם למטרה לשנאה, לבוז וללעג... הנתבעים מונעים מאינטרס כלכלי-מסחרי מובהק, והוא הגדלת חשיפת שידוריהם, יצירת רייטינג ובעקבות כך - הגדלת הכנסות ערוץ 10. הנתבעים לקחו על עצמם סיכון מחושב לפרסם לשון הרע על מנת לצאת נשכרים מבחינת כלכלית, חרף העובדה שמדובר בפרסום בוטה באופן חריג".

כתב ההגנה של ערוץ 10: "התביעה חסרה, כוחנית ודמיונית"

התביעה של בובליל "חסרה, כוחנית ודמיונית" - כך טוען ערוץ 10 בכתב ההגנה שהגיש בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בתגובה לתביעת בובליל.

באמצעות עורכי הדין ברוך כצמן וגילית מנטינבנד ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן, טוען ערוץ 10 כי תביעתו של בובליל מהווה "נדבך נוסף בשרשרת תביעות-סרק שמוגשות כיום, חדשות לבקרים, לבתי המשפט בישראל נגד גופי תקשורת, תוך העלאת טענות בעלמא בדבר לשון הרע".

לטענת הערוץ, הגשת התביעה היא חלק ממאמצים חסרי תקדים שעושה בובליל כדי לנסות ולמנוע את שידורה של כתבת תחקיר עיתונאית, העוסקת במענק כספי עצום, בסך עשרות מיליוני שקלים מכספי בציבור, שבובליל פעל לקבלתו ממרכז ההשקעות של משרד התמ"ת.

"לאחר עבודת תחקיר מאומצת שנמשכה מספר חודשים, ולאחר אין ספור בירורים", נכתב בכתב ההגנה, "התגלתה תמונת מצב מטרידה, לפיה התקבל מענק ממרכז ההשקעות לפני מספר שנים לצורך סיוע בהקמת מלון קלאב הוטל באילת, וזאת בניגוד לתכליות ולהצדקות הציבוריות שעמדו בבסיס מתן אותם המענקים".

בפרומו ששודר בערוץ 10 נטען כי קבוצת החברות קלאב הוטל שבשליטת בובליל קיבלה שלא כדין מענקים ממרכז ההשקעות לפני 18 שנה, לצורך סיוע בהקמת מלון קלאב הוטל באילת. עוד נטען כי הכסף שבובליל קיבל "נעלם", כלומר, שחלק ממנו לכאורה לא שימש לייעודו - הקמת המלון באילת.

לדברי ערוץ 10, מרגע שנודע לבובליל על קיומו של התחקיר, הוא מנסה לעשות שימוש לרעה בהליכי משפטיים כדי לגנוז את הכתבה.