הכיבוש השקט? איש עסקים פלסטיני משתלט על נכס במזרח ירושלים באמצעות רכישת חברת דיגל

הפרויקט המרכזי של חברת הנדל"ן הוא "נוף ציון" ■ איש העסקים הפלסטיני מחזיק בדרכון אמריקני ומבצע ההשתלטות באמצעות חברה קפריסאית ובתיווכו של דב וייסגלס

מחזיקי האג"ח של דיגל בחרו היום (ג') בהצעתו של איש עסקים המיוצג על-ידי עו"ד דב וייסגלס (לשעבר מנכ"ל משרד רה"מ אריאל שרון ויו"ר בזק) כהצעה שעל בסיסה יתבצע הסדר חוב בחברה.

ל"גלובס" נודע כי מדובר באיש עסקים פלסטינאי המחזיק בדרכון אמריקני, העומד מאחורי חברה קפריסאית בשם ‏Techsal Trading Limited‏. ההצעה שנבחרה כוללת תשלום במזומן של 60 אגורות לכל 1 שקל ע.נ ובסך הכול 36 מיליון שקל. בהמשך מתכוון הרוכש להמיר את האג"ח למניות ולמחוק את החברה מהבורסה.‏

הפרויקט המרכזי של חברת הנדל"ן, שנקלעה לקשיים ונסחרת בשווי של 5 מיליון שקל בלבד, הוא "נוף ציון" שנבנה במזרח ירושלים, סמוך לטיילת ארמון הנציב. דיגל, בעלת גירעון של 18 מיליון שקל בהון העצמי, לא שילמה למחזיקי האג"ח כ-30 מיליון שקל שהייתה אמורה להעביר לידיהם (סה"כ חוב האג"ח 60 מיליון שקל).

הערת "עסק חי"

את המחצית הראשונה של השנה סיימה עם הכנסות של כ-7 מיליון שקל בלבד והפסד של כ-12 מיליון שקל, בהמשך להפסד של כ-17 מיליון שקל ב-2009 כולה. לדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי".

דיגל נשלטת על-ידי יהודה לוי ומאיר שמיר, שהתנער מהחברה והודיע בחודש אוגוסט שהוא מוכן להעביר את מלוא החזקותיה של מבטח שמיר בדיגל (34.6% מההון) לידי מחזיקי האג"ח. המניות עדיין לא הגיעו לידי הנושים, כך שבאופן רשמי שמיר הוא עדיין מבעלי השליטה בחברה, ביחד עם שותפו לוי המחזיק ב-38.2%.

מחזיקי האג"ח, שמיוצגים על-ידי משרד קליר-בנימיני, ניהלו מו"מ עם הנהלת החברה וכמה משקיעים - בהם איציק חדד, גבי מגנזי ואבי שחר - לגבי הסדר חוב בחברה.

בעשר השנים האחרונות התקשתה דיגל לפתח את "נוף ציון", שבו תוכננו 395 דירות יוקרה, ומדוחותיה עולה כי עד היום השלימה רק את שלב א' של הפרויקט, אשר גרם לה להפסד גולמי של כ-15 מיליון שקל. בנק לאומי הוא הנושה הגדול ביותר של דיגל, עם חוב של 84 מיליון שקל. בחודש שעבר מכרו דיגל ושותפיה את "בית אנגל" ברחוב רוטשילד 84 בתל אביב למתי דב, לשעבר מנכ"ל חברת אזורים. דיגל החזיקה ב-40% מהנכס, מתווך הדירות רפי קלינה ב-40% ואשת העסקים ג'ואן מייזל ב-20%.

היום הודיעה דיגל על מו"מ למכירת אחזקותיה בשתי חנויות (173 מ"ר) ומשרדים (116 מ"ר) ברחוב יבנה 31 בתל אביב תמורת 3.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ.