ברקליס שוריים על ישראל: "בדרך להתאוששות מלאה"

בברקליס קפיטל מפרסמים סקירה אופטימית על ישראל: "שיעור הצמיחה בישראל יעמוד על 4% ב-2011 ו-4.2% ב-2012" ■ "ישראל צפויה להיות יצואנית גדולה של גז טבעי"

"כלכלת ישראל בשיפור מתמיד", כך מעריכים היום (ד') כלכלני ברקליס קפיטל בסקירה אופטימית במיוחד שהגיעה לידי "גלובס". בסקירה מקיפה שערכו על המשק הישראלי כותבים בברקליס קפיטל כי הכלכלה הישראלית נמצאת בדרך להתאוששות מלאה, לעומת זאת, מציינים לעה את הסיכון מפני האינפלציה ההולכת וגוברת.

בבנק ההשקעות האנגלי מעריכים כי שיעור הצמיחה בישראל יעמוד על 4% ב-2011 ו-4.2% ב-2012, עוד מעריכים כי ישראל תיהנה מרמת צריכה גבוהה ומרמת השקעה גבוהה גם בשנתיים הבאות.

בברקליס קפיטל מציינים את האינפלציה ההולכת וגוברת ומהווה סיכון מאקרו-כלכלי, בנוסף מעריכים כי האינפלציה רק תלך ותגבר לרמה של 2.7% ב-2011 מרמה נוכחית של 2.5%.

בזירת האנרגיה, מעריכים בברקליס קפיטל כי עתודות הגז בישראל יכולות לספק את כל צרכי האנרגיה של מדינת ישראל ל-40 השנים הבאות. בברקליס מציינים כי בסופו של דבר, ישראל צפויה להיות יצואנית גדולה של גז טבעי ותמשיך לייבא נפט. תפוקת הגז הטבעי של ישראל צפויה לעלות עד 2016 ל-2.4% מהתמ"ג.