המומנטום החיובי תקף

אבל, שוק יכול ואולי אף "מתפקידו" לתעתע, רמת המבחן החשובה היא 1,262

כפי שהערכתי כאן ביום ראשון, ת"א- 25 אכן עלה מעל 1,270 ובכך סימן את המשך דרכו לפריצת השיא ההיסטורי. רבים יבחנו עכשיו את יכולתה של רמת ה-1,277 לשמש כרמת תמיכה ואם אכן תהיה תמיכה ברמה הזו, יתקבל אישור קלאסי להתפתחות גל עולה חדש.

אבל, שוק יכול ואולי אף "מתפקידו" לתעתע כך שגם ירידה מתחת לרמת השיא הקלאסית לא תצביע בהכרח על היפוך למגמת ירידה. רמת המבחן החשובה היא 1,262. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי אמיתי. ירידה עד הרמה הזו תיחשב כחלק מתנודתיות לגיטימית באזור השיא.

לטווח הקצר מאוד (חמישי בבוקר, רלוונטי לקוראי טור זה באינטרנט ואולי גם בעיתון, תלוי בסגירה של יום חמישי) תיבחן תמיכה ב-1,285. תמיכה מעל הרמה הזו וכמובן כל מהלך עליה יתמכו בהתפתחות של גל עולה חדש.

האינדיקטורים של תל אביב 25 לא שורים במיוחד ולא תומכים ב"התלהבות" במגמת עליה כך שאני סומך כאן בעיקר על הגרף וממשיך להניח שמגמת העליה תימשך. עליה נוספת תגרום לאינדיקטורים לישר קו ולתת סימן חיובי. יעד פיבונאצ'י לעליה: 1,350.

הפיננסים דוחפים את השוק

בוול סטריט נמשכת העוצמה הכללית וניתן לראות זאת גם על גרפים של מניות בודדות שרובן מתאוששות ממצבי חולשה תוך יומיים.

ה-S&P 500 עצמו נתמך יפה מעל 1,200 ונראה שמקבל תמיכה גם ב-1,220. לפיכך, מהלך מתחת ל-1,220 יחשב סימן של חולשה לטווח הקצר. תמיכה מעל 1,227 תיחשב סימן שורי משמעותי. הנחת המוצא: המשך מגמת עליה.

בהמשך לדברים שכתבתי לאחרונה, ניכר כי ההתאוששות בסקטור הפיננסי, בכל הקשור למניותיו לפחות, נמשכת וניתן לראות בה גם כן סימן חיובי לשוק. XLF , ה-ETF של סקטור הפיננסים נמצאת במגמת עליה שיש לה עוד הרבה מקום עם תמיכה טובה באזור ה-15 דולר.

אם תקחו למשל את מניית סיטיגרופ , היא התחילה לטפס מרמות מחירים מאוד נמוכות ואם תצליח לתפוס מומנטום, עליה של עשרות אחוזים היא לא תרחיש דמיוני. בתור התחלה, תיבחן תמיכה ב-4.5 דולר. אפשר לראות גם את ההתעוררות במנית ג'נרל אלקטריק על רקע ציפיות חיוביות ביחס לחטיבת הפיננסים של החברה. GE היא מניה שבהחלט משפיע על הלך הרוח בשוק וחשוב שתישאר מעח 16.75. הגדלתי חשיפה למניה בתיק הקניון.