מנהל האסטרטגיה במיקרוסופט: פייסבוק תעקוף אותנו בשווי

פריץ לנמן אישר בכנס מקצועי בפריז את השמועות לפיהן מיקרוסופט ניסתה לרכוש את פייסבוק תמורת 15 מיליארד דולר לפני כ-3 שנים ■ "יש הרבה דמיון בינם לבינינו בתחילת הדרך"

מארק צוקרברג, מסתבר, האמין מאוד ברשת החברתית שפיתח, פייסבוק, כבר בשלב מוקדם מאוד. אחרת, קשה להסביר כיצד "העז" המתכנת הצעיר להגיד לא להצעת רכש מפתה מאוד מכיוונה של מיקרוסופט שביקשה לרכוש את החברה כבר בשנת 2007 תמורת סכום מרשים של 15 מיליארד דולר.

המנהל הבכיר לענייני אסטרטגיה של מיקרוסופט, פריץ לנמן, אישר אמש (ו') בפאנל מיוחד שהתקיים בכנס מקצועי בפריז כי החברה הציעה לרכוש את פייסבוק בתחילת הדרך בשנת 2007, ומשהצעה זו לא התקבלה - רכשה נתח מפעילות החברה והחלה בשיתוף פעולה עימה שנמשך זה שלוש שנים ובמסגרתו פועלות החברות ביחד ליצור מענה למונופול של המתחרה גוגל על תחום החיפוש ברשת.

בכנס "לה ווב" המתקיים בצרפת אמר לנמן "לפייסבוק יש הרבה קווי דמיון למה שמיקרוסופט היתה בתחילת דרכה". לנמן אף הוסיף להחמיא לפייסבוק, ולאחר שחשף את ההצעה שהעניק המנכ"ל סטיב באלמר לצוקרברג בפגישתם אמר: "שווי השוק של פייסבוק יכול להמריא בהמשך לגבהים של מיקרוסופט ואולי אפילו יותר".

כיום, מוערך שוויה של פייסבוק בכ-50 מיליארד דולר - כך שצוקרברג, מסתבר, קיבל החלטה לא רעה בכלל כשלא הושיט חזרה את ידו למנכ"ל החזק ביותר בתחום המחשבים אי אז לפני שלוש שנים.