בקרדיט סוויס נייטרליים על טבע: "הצמיחה אינה מואצת"

‎‎לאחר 4 חודשי הפסקה, בנק ההשקעות השוויצרי מעניק לטבע מחיר יעד של 58 דולר, שגבוה ב-8.6% ממחיר השוק ■ חששות מתחרות גנרית לקופקסון, מעיקות על המניה

‎‎לאחר ארבעה חודשי הפסקה, בנק ההשקעות השוויצרי קרדיט סוויס חוזר לסקר את מניית טבע . באוגוסט הופסק הסיקור בשל שינויים פנימיים במחלקת המחקר, אך ההמלצה לפני הפסקתו הייתה "תשואת יתר" ומחיר היעד למניה עמד על 60 דולר.

היום (ג'), חזר כאמור הסיקור, בהמלצה ובמחיר יעד פושרים יותר. האנליסטים מייקל פיירם וארטי סנגנריה נותנים למניה המלצת "נייטרלי" במחיר יעד של 58 דולר, שגבוה ב-8.6% ממחיר השוק. טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, והיא עוסקת גם בתחום התרופות המקוריות.

בקרדיט סוויס מנמקים את ההמלצה הניטראלית בשלוש סיבות. הראשונה היא שהצמיחה אינה מואצת כמו בחברות גנריות קטנות יותר; השנייה - החששות מתחרות גנרית לתרופה הנמכרת ביותר של טבע, הקופקסון, מעיקות על המניה, עוד לפני הפקיעה הצפויה של הפטנט במאי 2014; והשלישית - ככל שהחברה גדלה כך קשה לה יותר להשיג צמיחה אורגנית, וכך הסיכון הכרוך ברכישות גדל גם הוא.

האנליסטים מציינים מספר אירועי מפתח שיכולים לגרום לאפסייד או להיפך, לפגוע במחיר המניה. האירועים החיוביים כוללים פתרון של סוגיית הקופקסון הגנרי ו/או אישור לתרופת הלקווינימוד, שטבע מפתחת לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה. גם הגידול בשווקים הבינלאומיים ובעיקר השווקים המפתחים הוא גורם חיובי, לצד הגדלת המכירות של התרופות הממותגות. מן העבר השני נמצאים התלות הגבוהה של טבע בהצלחה של איתגור פטנטים לתרופות קיימות, לחץ המחירים שעלול להכביד על ההכנסות והשפעות שערי חליפין שמגבירים את הסיכון.

בתחום הגנרי, בקרדיט סוויס מציינים ארבע תרופות שטבע עשויה להשיק בסיכון בחודשים הקרובים, בהיקף של מעל 1.5 מיליארד דולר במונחי התרופות המקוריות. התרופה העיקרית היא תרופה ללב בשם ‏Lovaza‏ שמשווקת על-ידי פרונובה וגלקסו-סמית'-קליין, ונמכרת בכ-760 מיליון דולר בשנה בארה"ב.