מסחטת החיוכים: אידיאולוג'יק מעלה קמפיין פייסבוק לפריגת

‎‎הקמפיין לפריגת מבוסס על טכנולוגיה של זיהוי החיוכים של הגולש - והפיכתם למיץ תפוזים‏

‎‎משרד הפרסום פובליסיס אידיאולוג'יק מתחיל היום (ד') בפעילות דיגיטלית ייחודית מבוססת פייסבוק, לקידום המותג "פריגת" תחת הסלוגן: "פותחים בחיוך". לצורך הפעילות, פיתחו באידיאולוג'יק "מסחטת חיוכים אינטרנטית" - אפליקציית פייסבוק המאפשרת לגולשים לסחוט מיץ תפוזים רק באמצעות החיוך שלהם.

היקף ההשקעה במהלך מוערך ב-600 אלף שקל, והוא יימשך כשבועיים וחצי.‏

לאחר התקנת האפליקציה, יכולים הגולשים לצלם את עצמם מחייכים באמצעות מצלמה אינטרנטית, או להעלות תמונה קיימת, ולאחר שהמערכת מזהה את החיוך של המשתמש, הגולש יוכל לצפות בקטע וידיאו בשידור חי, המדגים לו את תהליך סחיטת מיץ התפוזים של פריגת.

‏בבסיס המערכת שפותחה באידיאולוג'יק נמצאת טכנולוגיה של הסטארט-אפ הישראלי ‏Face.com‏ (המפתח טכנולוגיית זיהוי פנים), והיא זו שמאשרת שאכן מדובר בחיוך של משתמש.

מסחטת המיץ האמיתית נמצאת בחדר מיוחד שהוקצה לפעילות במשרד הפרסום, והיא מתממשקת לפייסבוק ומופעלת באופן אוטומטי ומיידי בכל אינטראקציה של הגולש עם האפליקציה. המסחטה, שמצולמת בווידיאו 24 שעות ביממה, אף מציגה את שמו של המשתמש בפייסבוק תוך כדי פעילות הסחיטה, באמצעות שלט מקוון. ‏

לאחר סיום פעולת הסחיטה יכולים הגולשים לבחור לאיזו גוף הם היו רוצים לתרום את מיץ התפוזים שסחטו: בית השאנטי, אקי"ם, פנימיית טוקאיר או בית החולים שניידר, ולעדכן את החברים שלהם בפייסבוק על כך, במטרה לרתום עוד חברים לנושא. באידיאולוג'יק מקווים לשחזר את ההצלחה של "מכונת הלייקים" אותה פיתחו עבור המותג קוקה-קולה, שאיפשרה לצעירי קוקה-קולה וילג' לעשות לייק בכל מתקן פיסי שבמתחם, ולעדכן את פרופיל הפייסבוק בזמן אמת באמצעות טכנולוגייית ‏RFID‏. בדומה לקמפיין זה, שעורר עניין רב ברחבי העולם ואף זכה בפרסים יוקרתיים, גם "מסחטת החיוכים", מחברת בין העולם הווירטואלי לעולם הפיזי.

‏ ינון לנדנברג, מנכ"ל אידיאולוג'יק, אמר: "'מסחטת החיוכים' היא רעיון נוסף שלנו אשר מצא את הדרך לחבר בין העולם הפיזי לעולם הווירטואלי, ולייצר בכך חוויה עמוקה יותר עבור הגולש". ‏