נחנך ביהמ"ש הכלכלי: "אחד המהלכים החשובים לשוק ההון"

יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן, בטקס הפתיחה: "ביהמ"ש הכלכלי יגביר את ההגנה לציבור"

בטקס חגיגי בנוכחות שר המשפטים, יעקב נאמן; נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש; יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן; פרקליטת מיסוי וכלכלה, עו"ד אלה רובינק; ויו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון; יצאה היום (ד') לדרך המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, המכונה בית המשפט הכלכלי.

פרופ' זוהר גושן, מיוזמי הקמתו של בית המשפט הכלכלי, נשא דברים בטקס ואמר כי הקמת בית המשפט הכלכלי היא אחד הצעדים החשובים להבטחת רווחתם ועתידם של אזרחי ישראל. "שופטים ייעודיים מקצוענים ומנוסים יתמודדו ביעילות עם הסוגיות המורכבות שמעלה שוק ההון.

"בית המשפט יספק ודאות ביחס להתנהלות העסקית בישראל, והעיקר - יגביר את איכות ההגנה הניתנת למשקיעים מהציבור", אמר גושן. "בישראל, 90% מהחברות בשוק ההון הן חברות שנשלטות בידי בעל שליטה יחיד. בית המשפט ייצוק תוכן מעשי לחובות האמונים של נושאי המשרה. המרוויח העיקרי יהיה הציבור. אנחנו עדים היום להתממשותו של אחד המהלכים החשובים להתפתחותו של שוק ההון בישראל".

גם נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דבורה ברלינר, דיברה בטקס ואמרה כי "נכון היה לנסות ולקבץ את המטרייה הכלכלית תחת גג אחד ולתת לשופטים מסוימים לדון בהם, כדי להגביר את ההתמקצעות".

ברלינר ציינה כי היא נשאלה פעמים רבות למה דווקא בתל-אביב, והתשובה לשאלה זו היא שתל-אביב לא נבחרה אלא בחרה את עצמה. "תל-אביב היא לב המדינה מבחינה כלכלית, עסקית ואפילו פלילית. תל-אביב תמיד שוצפת קוצפת, דינמית, ולכן אין מקום אחר בארץ שמתאים יותר לאכלס את המחלקה הכלכלית בארץ", הסבירה ברלינר.

השופטים הראשונים שנבחרו לכהן בבית המשפט הכלכלי, ואף עברו בשבועות האחרונים הכשרה מיוחדת לשם כך, הם חאלד כבוב, דניה קרת-מאיר ורות רונן, שופטי המחוזי בתל-אביב. בטקס אף הוצג התיק הראשון שהוגש לבית המשפט הכלכלי.