וינשטיין: אין מניעה למינוי ניצב יוחנן דנינו למפכ"ל המשטרה

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' השהה לאחרונה את ההכרזה על מפכ"ל המשטרה הבא, זאת בעקבות בדיקה שערך מבקר המדינה בנוגע למספר פרשות שבהן מעורב דנינו

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (ה') לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', כי הגיע לכלל מסקנה, בעצה אחת עם פרקליט המדינה משה לדור, כי לא קיימת מניעה משפטית למינוי ניצב יוחנן דנינו לכהונת מפכ"ל המשטרה בעת הזו, ככל שהשר יבחר לעשות כן.

נזכיר כי דנינו הוא אחד המועמדים המובילים לתפקיד המפכ"ל, לצד ניצב שחר איילון.

ההחלטה נמסרה לאחר שהיועץ קיים מספר דיונים עם צמרת משרדו, ובהם נבחנו ההיבטים השונים הנוגעים לעניין.

בחינה זו נעשתה על בסיס חומרים המתעדים את ליווי הפרקליטות בפרשות נשוא התלונות נגד ניצב דנינו, ועל בסיס התייחסות מפורטת מגורמי הפרקליטות הבכירים אשר עסקו בשעתו בנושאים אלה, והביעו את מסקנתם הברורה לפיה לא נפל פגם בהתנהלותו של דנינו בפרשות האמורות.

כמו כן, נבחנו גם חומרים שהתקבלו ממשרד מבקר המדינה בעניינים אלה, ובכללם דברי המתלוננים.

ההחלטה התקבלה, כאמור, לאחר בחינת הדברים ובשים לב לאינטרס הציבורי שלא לדחות עוד את ההכרזה על מינוי מפכ"ל, שעליו עמד בהרחבה השר לביטחון פנים במכתבו אל היועץ.

היועץ העביר לשר לביטחון פנים גם את התשתית העובדתית הרלבנטית, במסגרת חוות-דעת של המשנה לפרקליט המדינה (פלילי) המתייחסת לטענות ולארועים נשוא התלונות, כמו גם חומרים שהועברו ממשרד מבקר המדינה, וזאת על מנת שתשתית זו תובא בפניו, כגורם המחליט על המינוי.

נזכיר כי אהרונוביץ' השהה לאחרונה את ההכרזה על מפכ"ל המשטרה הבא, זאת בעקבות בדיקה שערך מבקר המדינה בנוגע למספר פרשות שבהן מעורב מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, אחד המועמדים המובילים לתפקיד המפכ"ל. הפרשה המרכזית אותה בחן לינדנשטראוס היא מקרה רצח של שני סוכנים ממחוז מרכז שאירע לפני מספר שנים, בעת שדנינו כיהן כראש אגף החקירות במודיעין.