IMF העבירה 2.5 מיליארד א' ליוון; "מראה התקדמות טובה"

"האינפלציה בירידה והתחרותיות משתפרת. ההתאמות הפיסקאליות הכוללות שנעשו עד כה היו מרשימות" ■ עם זאת, קרן המטבע הזהירה את אתונה כי עליה להאיץ את הרפורמות המבניות

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) העבירה ליוון הלוואה בגובה 2.5 מיליארד אירו ממסגרת קרן הסיוע, זאת לאחר שהיוון הציגה התקדמות טובה בתוכנית הקיצוצים. כאמור, ההלוואה היא ממסגרת קרן הסיוע שהקימו קרן המטבע והאיחוד האירופי בגובה 110 מיליארד אירו במאי האחרון.

"האינפלציה בירידה והתחרותיות משתפרת. ההתאמות הפיסקאליות הכוללות שנעשו עד כה היו מרשימות", אמר מוריליו פורטוגל, בכיר בקרן המטבע. "יש לשבח את הרשויות היווניות על הנחישות שלהן ביישום המדיניות המאקרו כלכלית הקשה".

עם זאת, קרן המטבע הזהירה את אתונה כי עליה להאיץ את הרפורמות המבניות, כולל בשוק העבודה, מסחר התיירות וסקטור הקמעונות.

בתוך כך, הודיעה חברת הדירוג מודי'ס ביום חמישי היא בוחנת את דירוג החוב של יוון, Ba1 ומעלה את האפשרות להורדת הדירוג. מודי'ס מציינת כי החלטתה ליזום בחינה מחדש של דירוג האג"ח נובע מאי הודאות העולה לגבי מידת יכולתה של יון להפחית את רמת החוב לרמות בהן תוכל לעמוד.

נזכיר כי לפי הדיווחים, מנהיגי האיחוד האירופי שהתכנסו השבוע בבריסל, החליטו להקים קרן סיוע קבועה לטיפול במשברים פיננסים בעתיד. הקרן צפויה להתחיל לפעול בשנת 2013, בהיקף התחלתי של מאות מיליוני אירו.