גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לאיזה בר הולכים סינגלס בפייסבוק

מצעד הלייקים בודק למי קר בחורף, איך להשיג תלושי קנייה בגולף ולמה פריגת רוצה שנחייך

אהבה תוססת בשוופס

חברת יפאורה תבורי פצחה באחת הפעיליויות המעניינות ביותר בפייסבוק הישראלי, והיא מתנהלת סביב המותג שוופס. "ברוכים הבאים ל-E-Bar- הבר החדש שלכם באינטרנט", מזמינה שוופס, "אתם מוזמנים להכנס, לעשות סיבוב ולספוג את האווירה. בטח תפגשו עוד אנשים נחמדים כמוכם".

הרעיון הוא ששוופס מציעה מרחב המדמה בר, בר מקוון, שבו נוכל להכיר בנים ובנות, ומציעה לנו אפשרות להזמין "לשולחן זוגי", להזמין למשחק POOL, להשאיר מסר על מפית (אם המיועדת או המיועד אינם מקוונים), לשלוח קוקטייל (שמאפשר גם לשלוח קופון לקוקטייל שוופס אמיתי) ועוד.

מה נשאר לעשות? לעבור על התמונות המרצדות על הבר הווירטואלי, ולהתחיל להזמין למשקה.

שווה לייק?

שוופס יורה חץ היישר לליבה של אחת הקהילות היותר פוריות ברשת - קהילת הסינגלס (פוריות ברמה המסחרית. וכן, משחק המילים היה מכוון).

שוופס נוטלת חסות על מקום מפגש ומציעה לנו אלטרנטיבה מעניינת לפגוש בני זוג. למרות שהפלטפורמה דורשת שיופים, ונושא ההיכרות עדיין מבוסס על צפייה בתמונה אחת (והשמרנים ודאי יצקצקו מיד בלשונם) הרי שהקונספט פשוט מצוין.

גם אם יצליחו, וגם אם לא - מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית בהשוואה לכל שאר הפעילויות שמנוהלות, ושנוהלו עד כה בפייסבוק בישראל. שוופס - ריספקט!

מספר החברים בעמוד (נכון לראשון בבוקר): 3,122.

מרכוס - שוופס

תעשו לי ברווז

חברת גולף טוענת כי בחורף הזה לא יהיה לנו עור ברווז, ומזמינים אותנו (תחושת הבטן שלי אומרת שהיא מכוונת לנשים יותר מגברים) להתחיל לשרבב שפתיים ולזכות בתווי הנחה.

מה צריך לעשות? להעלות תמונה עם פרצוף ברווז לקיר של גולף, ומדי יום החברה תעניק תווי קנייה בסך 300 שקל לברווזון המוצלח ביותר. "אז למה אתם מחכים, שרבבו שפתיים ותראו לנו את ה-Duck Face שלכם". ועל הקונספט השיווקי הלז אין לנו אלא לשאול - "הא?".

שווה לייק?

תלושי קנייה זה תמיד טוב. אבל הקישור השיווקי חורף-עור ברווז-שפתיים משורבבות-גולף נשען על כרעי תרנגולת. למרבה השמחה (של גולף), יש מספיק אנשים שלא אכפת להם לעשות פאדיחות, ולשרבב שפתיים בפומבי.

כלקוח קבוע של הרשת, בכל זאת הייתי ממליץ לגולף לקחת אותנו מעט יותר ברצינות.

מספר החברים בעמוד (נכון לראשון בבוקר): 3,845

מרכוס - גולף

חברים ותוססים

חברת Moët & Chandon Israel מפצירה בנו ללחוץ על הלייק, ולהזמין חבר או חברה לכוס שמפניה לרגל השנה החדשה. מבצע סילבסטרי נאה במיוחד. מה צריך לעשות? להזמין עוד שני חברים וליצור "קבוצה" (אפשר ליצור מספר קבוצות).

בהגרלה תיבחר שלישייה שתזכה ב"חוויה מפנקת בשווי 5,000 שקל".

שווה לייק?

בעולם הפייסבוקי הרווי, שהתחרות בו על הלייק שלי רבה כל-כך, אני רוצה לדעת מה פירוש "חוויה מפנקת". לכל אחד יש פרשנות משלו לזכייה שכזו. ולא, לא התכוונתי לסקס.

שנית, ראוי לתת פרס קטן לכל מי שמשתתף. האפקט הויראלי מתעמעם לו כשהפרס הראשון אינו מובהק והוא תלוי בהגרלה אקראית. השנה האחרונה היא שנת ההנחות והקופונים, והפכה אותנו הצרכנים לחזירי מבצעים, שרגילים לסיפוק מיידי. לא מומלץ להכריח אותנו להמתין, ולהסתכן בהפסד.

מספר חברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 713

מרכוס - שמפניה

פריגת סוחטת חיוכים

פריגת פצחה בקמפיין מושקע ביותר, שמתרווח בנוחות על מוטיב "החיוכים" הוותיק של החברה. מה קורה בקמפיין? תחזיקו חזק, זה מעט מורכב. אנחנו עושים לייק. נכנסים לאפליקציה. מעלים תמונה שלנו עם חיוך (או מצטלמים באמצעות מצלמת רשת), בוחרים עמותה שלה ייתרם המיץ, וצופים בסרטון המראה לנו בשידור חי סחיטה של מיץ. כל המיצים הנסחטים מועברים לעמותות נזקקות.

שווה לייק?

ראשית מגיע לפריגת שאפו על ההשקעה, החיבור לעולם האופליין והאינטראקטיביות. את התועלת השיווקית בעבור פריגת אפשר לראות בנקל - חיוכים לרוב, והעובדה שהגולשים צופים במסחטה שסוחטת מיץ טרי (קונספט שיווקי מצוין, שמעיד על "רעננות וטבעיות" מיצי פריגת).

התועלת לגולשים מעט מוטלת בספק.

המצטרפים לאפליקציה זוכים לחתום על תרומה של מיץ לעמותה נזקקת (למרות שאני די בטוח שלא מיץ הוא שיסייע לעמותות), וזוכים בחוויה מעניינת. מעבר לכך, גולשים רבים עשויים להרגיש שהמטרה אינה שווה את המאמץ. הרי יכולתי פשוט ללחוץ על לייק, שהיה מזכה עמותה בתרומה.

מספר חברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 20,700

מרכוס - פריגת

שגרירי קפאין

"ילו גאה להציג את מהפכת הקפה האיטלקי של Lavazza", מבשר העמוד של חברת Yellow, "ומחפשת שגרירים שרוצים להיות מפורסמים ולקבל ה-מ-ו-ן כוסות קפה במתנה".

מה צריך לעשות? פשוט מאוד - להרשם לאפליקציה, להעלות תמונה ולחכות. עורכי התחרות יבחרו נציגים אשר תמונתם תככב על שלטי חוצות ופרסומים שונים. מי שזכה יקהל 100 קופונים לקפה, לחלק לחברים מנומנמים.

שווה לייק?

המבצע פשוט מאוד - ודורש רק להעלות תמונה. הוא מתאים למי שישמח לחלק 100 שוברי קפה, ובאותה העת שתמונתו תככב בשלטי חוצות ובעמוד הפייסבוק של ילו.

אני אישית הייתי בוחר בקולונסקופיה לפני שהייתי מסכים לחשיפה שכזו, אבל שמעתי שיש אנשים שחפצים בזה. אולי פשוט נכלא קבוצה שכזו בוילה ונצלם אותם 24 שעות ביממה? רעיון טפשי להחריד.

מספר חברים בעמוד (נכון ליום ראשון): 5,532

מרכוס - קפה

עוד כתבות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

סמוטריץ' רוצה להחריב את קשרי הסחר עם טורקיה, אך עלול לדרוס הסכם עם האיחוד האירופי

סמוטריץ' הודיע על כוונתו להחיל מכס של 100% ממחירו של כל מוצר המיובא מטורקיה, בנוסף למכסים הקיימים ● המשמעות של המהלך: דריסה של הסכם PAN-EURO-MED CUMULATION שבו חברות ישראל וטורקיה, אבל גם האיחוד האירופי ומדינות נוספות

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

הנפת דגל ישראל על אדמת רפיח סימנה נקודת שבר ביחסים עם מצרים

היחסים בין ישראל לשותפה הביטחונית מצרים הגיעו לשפל תקדימי עם ההשתלטות על מעבר רפיח, צעד שבעיניים מצריות נתפס ככיבוש ● הנשיא אל־סיסי מנסה למצב את עצמו כמבוגר האחראי באזור, אך יש מחירים שהוא לא יכול לשלם

תצוגה מקדימה למכירת תיקי בירקין בלונדון. המחיר מגיע למאות אלפי דולרים / צילום: Reuters, Yui Mok

ההשקעה המפתיעה שזינקה יותר מזהב בעשור האחרון

מי חשב שלקוחות נובורישים יסכימו להוכיח שהם ראויים לרכוש תיק, לחכות ברשימה המתנה אינסופית ולשלם עשרות אלפי דולרים? אלא שזה לא תיק, זה בירקין, והוא עשוי להתגלות כהשקעה הכי משתלמת בשוק

המחירים משתוללים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה בשליטה? בינתיים המחירים משתוללים

בעולם הסטרילי של הפרסומות מתחילים להכיל ● קבוצות השוליים מדברות על ממלכת יהודה וישראל ועל בגידה מבפנים ● והאינפלציה עוד לא מסונכרנת עם המצב בשטח ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

צילומים: מרים אלסטר/פלאש90, חיים צח/לע''מ, AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החנינות פורחות בימי המלחמה: "ימים קשים מצדיקים את הפעלתן"

מתנדבי זק"א שפינו גופות, מילואימניקים שלחמו ברצועה ומי שאיבדו קרובים בנובה הם חלק משורה של אנשים שקיבלו חנינה מאז ה־7.10 ● מה זה אומר על הרעיון הבסיסי של שלטון חוק, ומה הסיכוי שהאנשים שחננו יחזרו לסורם?

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

כמה פעמים הפועל ת"א כבר ירדה לליגה הלאומית?

מי יזם את הענקת פרס ישראל,  מה משמעות המילה סייבורג ובאיזה פסטיבל מעניקים את פרס "כד החלב"? ● הטריוויה השבועית

רס''ם רן יעבץ / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') רן יעבץ נפל בפיצוץ אמצעי לחימה בעוטף

יעבץ ז"ל, בן 39, שירת כלוחם בגדוד הסיור 6828 והניח אחריו הורים, אח ואחות, אישה ו-3 ילדים ● לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב"ם של חיזבאללה שהתפוצץ במטולה • פיגוע בצומת יצהר: מחבל דקר איש קבע שהיה ברכבו ונמלט ● עדכונים שוטפים

כוחות איחוד והצלה בזירת תאונה. ''לרענן את מערך הבטיחות בתאגידים'' / צילום: חילוץ והצלה

כך תשפיע הרפורמה בתקנות הבנייה על האחריות לתאונות בענף

הרפורמה מבקשת לשנות את מדרג בעלי התפקידים באתרי הבנייה, כך שתוטל לראשונה אחריות ישירה בדין לבטיחות באתרים על שורת בעלי תפקידים נוספים

שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

הוועדה לבחירת שופטים בחרה 28 שופטים ורשמים חדשים

16 שופטים נבחרו לבתי המשפט לענייני משפחה, תעבורה ולבתי משפט השלום, ו־12 רשמים בכירים מונו במרכז, בדרום ובצפון ● בבימ"ש השלום ובביהמ"ש המחוזי בירושלים טרם מונו שופטים בשל מחלוקת על זהותם ובשל דרישתו של לוין שכל המינויים יהיו בהסכמת כל חברי הוועדה, על אף שהחוק לא מחייב זאת

עו''ד ד''ר גיל-עד נועם במהלך הדיון / צילום: Reuters, Yves Herman

ישראל לבית הדין בהאג: משמעות עצירת המלחמה - 132 חטופים ירקבו במנהרות חמאס

אחרי שבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג קיים דיון בבקשה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה, המשלחת הישראלית השיבה על טענותיה ● המשנה ליועמ"שית למשפט בינלאומי, עו"ד ד"ר גיל-עד נועם, העומד בראש המשלחת: "לקרוא למשהו 'רצח עם' שוב ושוב, לא הופך את זה לרצח עם" ● במהלך הדיון נקראו קריאות ביניים והדיון הופסק למספר שניות

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 508 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

המערב חוסם את יצרני הרכב הסיניים, והם נוהרים לישראל. אלה הדגמים שבדרך

הרגולטורים בארה"ב ובאירופה פועלים להקים סכרי מיסוי כדי לרכך את חדירת יצרניות הרכב הסיניות לשווקים במערב ● אל מול הסביבה העוינות הזו, שוק הרכב הישראלי נתפס בסין כמעין "אתר בטא" ידידותי להשקת כלי רכב חדשים במערב, חלקם עם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק ● השבוע בענף הרכב

צומת גלילות / צילום: שלומי יוסף

המוסד רוצה תחנת רכבת, ומשרד התחבורה שוכח את השיקולים המקצועיים

אתמול נחשף בגלובס כי במשרד התחבורה בוחנים לשנות את תוכניות המטרו כך שיעמדו בבקשת המוסד לתחנת רכבת צמודה למטה הארגון ● מדובר בעוד הוכחה לבעיה הקשר ביותר בתכנון התחבורה בישראל: העדפת לחצים מגוונים ושיקולים פוליטיים על שיקולים מקצועיים

דב קוטלר בכנס הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

מנכ"ל בנק הפועלים הפורש השתתף בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ● "יחסית למלחמה אנחנו בהחלט במצב סביר, אבל השאלה היא התשקיף קדימה ואותי הוא מטריד", אמר דב קוטלר ● "יש לבנק 20 סניפים בחברה הערבית. אין ספק שבהרגלי הצריכה של עולם האשראי, יש הבדלים משמעותיים אבל יש גם התקדמות וצריך להשקיע גם בחינוך"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך / אילוסטרציה: Shutterstock

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך

האם יש לשלם דמי תיווך אף שפעולות התיווך הופסקו ביוזמת המוכרים ולאחר זמן התנהל מו"מ ישיר בין המוכרים לקונים?

הביטלס / צילום: ap

על אחיזה קטנה נוספת באגדת הביטלס, באיחור של 50 שנה


הסרט Let It Be, שצולם בזמן ההקלטות האחרונות והדרמטיות של הביטלס כלהקה, עלה לאחרונה בדיסני פלוס ● הסרט צולם כבר בשנות ה-70 אך כעת הוא חוזר למסך באיכות צפייה וסאונד נדירות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: חולצו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה

הגופות חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ ברצועת עזה ● סמל בן אבישי, מנהריה, מפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ● צה"ל מאשר - חוסל בכיר בארגון טרור בלבנון שעבד עם חמאס ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה ● בית הנבחרים של ארה"ב אישר חוק שימנע עצירת משלוחי נשק לישראל ● עדכונים בולטים