כצמן מקדם הנפקת גזית גלוב בבורסת ניו-יורק

בוחנת גיוס של 200 מיליון דולר לפחות ‏■ ‎לאחרונה בחנה גזית גלוב הנפקה באירופה אך בסופו של דבר גייסה הון בבורסת תל אביב

חיים כצמן לא זונח את הרעיון להנפיק את גזית גלוב שבשליטתו בחו"ל. ל"גלובס" נודע כי כצמן מקדם בימים אלה את הנפקת חברת הנדל"ן בבורסת ניו-יורק. עדיין לא נקבע היקף ההנפקה, אולם לפי הערכות מדובר בגיוס שיהיה בהיקף של לפחות 200 מיליון דולר. את ההנפקה צפוי להוביל סיטי.

מגזית גלוב נמסר בתגובה: "החברה בוחנת מעת לעת אפשרויות גיוס שונות, ובין היתר, אפשרויות להנפיק בבורסות מובילות בעולם. נכון למועד זה, לא נתקבלה כל החלטה במוסדות החברה בדבר הנפקה בבורסה בניו-יורק ו/או בכל בורסה אחרת. אם וככל שתתקבל החלטה בעניין זה באורגנים המוסמכים של החברה, תמסור על כך החברה את כל הדיווחים הנדרשים, בהתאם לדרישות הדין".

כיום נסחרת אקויטי 1, החברה הבת של גזית גלוב, באמצעותה היא פועלת בארה"ב, בבורסה האמריקנית, והיא אף הודיעה לאחרונה כי היא מתכננת לגייס כ-150 מיליון דולר, בכדי לממן עסקאות שונות ביבשת. הנפקת גזית גלוב עצמה בבורסת ניו-יורק, תאפשר למשקיעים הזרים חשיפה להחזקות נוספות של הקבוצה, בעיקר בקנדה (חברת ‏FCR‏) ובאירופה (החברות סיטיקון ואטריום).

בשוק ההון נשמעו היום מעט סקפטיים לגבי הצלחת ההנפקה: "לא יהיה קל להנפיק את גזית גלוב בבורסה בניו-יורק. החברה מאוד גלובלית ופעילה במקומות רבים, ההתפרסות הרחבה שלה תקשה כאשר יבואו לספר את הסיפור שלה בפני המשקיעים", העריך אחד האנליסטים.

גזית גלוב רשמה בתקופה האחרונה פעילות ערה בשוק ההון. לאחרונה, היא גייסה בבורסה בת"א כ-650 מיליון שקל במניות‏‎,‎‏ גיוס המניות השני בגודלו בבורסה בשנת 2010. כמו כן גייסה החברה בחודש יולי האחרון עוד כ-400 מיליון שקל באג"ח, וכעת היא בוחנת כאמור גיוס שעשוי להגיע למאות מיליוני דולרים. בכדי להעמיק את הקשרים עם שוק ההון, קיימה החברה בשבוע שעבר סיור אנליסטים בארה"ב.

למרות החשיפה הגבוהה של גזית גלוב לשוק האמריקני, החברה שרדה היטב את משבר הנדל"ן. את תשעת החודשים הראשונים של 2010 היא סיימה עם רווח של 560 מיליון שקל. לחברה הון עצמי של 14 מיליארד שקל, המהווה כ-27% מסך המאזן, כלומר רמת מינוף בהחלט סבירה יחסית לחברות הנדל"ן הנחשבות לממונפות. מניית החברה עלתה ב-25% מתחילת השנה, והיא נסחרת כיום לפי שווי של כ-7.1 מיליארד שקל.