אורי ליכט מ-IBI: "לא להשקיע ישירות במניות כמו רציו"

(עדכון) - איילת ניר: "האבטלה תרד ל-6.3% ב-2011; מחירי הדירות ימשיכו לעלות - אך בשיעור מתון" ■ אייל קליין: "מחירי המניות תואמים את רמת הפעילות הכלכלית היום"

שנת 2011 כבר ממש מעבר לפינה ובתי ההשקעות הגדולים ממשיכים לספק תחזיות כלכליות והמלצות על מניות לשנה הקרובה. היום (ג') זהו בית ההשקעות IBI, שמקיים מפגש עיתונאים בו יסקרו האנליסטים את הזדמנויות ההשקעה ב-2011. אתר "גלובס" העביר את התדרוך בשידור חי.

בתדרוך משתתפים איילת ניר, הכלכלנית הראשית ב-IBI, אשר סיפקה תחזית למשק הישראלי ב-2011; אייל קליין, אסטרטג ראשי לשווקים בינלאומיים, שדיבר על הזדמנויות ההשקעה בשווקים הגלובליים; וכן אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר, שסיפק תחזית לשוק המניות ב-2011 ודיבר על מניות מומלצות.

"אנו מעריכים שהריבית במשק תעלה ל-3%-3.25% עד סוף 2011 והאבטלה תהיה נמוכה ותרד ל-6.3%", אמרה ניר. "אנו לא חושבים שהדיור יהווה את מקור הסיכון העיקרי לאינפלציה". בהמשך פירטה ניר את השינויים הצפויים ברכיבי האינפלציה ואמרה כי "שכר המינימום יעלה ומחירי המים יעלו".

בהתייחסה לשוק הנדל"ן ולסעיף הדיור באינפלציה אמרה ניר כי המחירים ימשיכו לעלות ב-2011, אך בקצב מתון יותר: "המחירים גבוהים; אנו יוצאים מנקודת מוצא של מחירי דירות גבוהים. יש גם ניסיון נרחב לטפל בעליית המחירים ובעודף הביקוש. לפיכך אנו צופים עליית מחירים מתונה יותר בשנת 2011".

קליין מעריך כי סביבת האינפלציה במדינות המערב תמשיך להיות מתונה בשנת 2011 וציין כי "אין כמעט ערך להשקעה באג"ח ממשלתיות" במדינות המערב, בשל הריביות הנמוכות.

"במרבית המדינות, משקיעים לא מקבלים תשואה הולמת על האג"ח הממשלתי", אמר קליין. "מחירי המניות תואמים את רמת הפעילות הכלכלית היום. למשקיעים בעלי טווח ארוך שמוכנים לקחת סיכונים - בסה"כ להיות בשוקי המניות בעת הנוכחית זה משהו בהחלט מעניין".

ליכט, העומד כאמור בראש מחלקת המחקר של IBI, הציג את הענפים החמים והמניות המומלצות לשנה הקרובה. "הרבה מאוד כסף יתחיל לרדת מטה למניות מהשורה השנייה והשלישית", אמר ליכט, תוך שהוא צופה הסטת כספים מהמניות הכבדות (כגון מניות המעו"ף ) למניות הקטנות (כגון מניות היתר ). כאשר דיבר על המניות הקטנות אמר ליכט: "אנו מצפים למספר הודעות מעניינות של חברות ביומד בשנת 2011".

ליכט כינה את מניות הבנקים "מעניינות" ועל ענף האגרו-כימיה אמר כי המניות מתמוחרות באופן מלא. בהתייחסו למניות הגז אמר ליכט כי מניות כגון דלק אנרגיה עדיפות על פני מניות כגון רציו : "אפשר להוריד את הרגל מהגז; גם המוסדיים מבינים את זה. רוב המשחק הוא של המשקיעים הקטנים. השוק לא מתמחר נכון את הסיכונים. עם זאת, אנו מבינים שלא ניתן להישאר ללא חשיפה לסקטור הגז ולכן ממליצים על מניות כמו דלק אנרגיה ולא להיחשף דרך חברות החשופות באופן ישיר למאגרים. דלק אנרגיה מומלצת וישראמקו לא".