גאידמק תובע 33 מיליון שקל מ"ביקור-חולים" עבור השימוש בנכס

טוען כי בית-החולים לא שילם לו במשך 3 שנים דמי שימוש על הנכס ומאיים בפינוי ■ בית-החולים: גאידמק הפר התחייבות לשאת בהוצאות התפעול; נתבע אותו על הפרת הסכם

ארקדי גאידמק, שנקלע בשנים האחרונות לחובות כבדים ונאלץ לחסל את עסקיו בארץ, נכנס לנעלי הנושה: הבוקר (ג') הגיש גאידמק תביעה כנגד בית-החולים "ביקור חולים", בדרישה לתשלום דמי השכירות בסך של כ-33 מיליון שקל תמורת השימוש בנכסיו.

בנוסף דורש גאידמק לחייב את העמותה המפעילה את בית-החולים להעביר לידיו דמי שכירות מעתה ואילך בסך של כ-890 אלף שקל לחודש.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עוה"ד ישראל שלו ועמרי כץ, טוען גאידמק כי בית-החולים משתמש מזה 3 שנים בנכסיו מבלי לשלם לו כל תמורה בגין השימוש.

בתביעה צוין כי למעלה מ-3 שנים חלפו מאז רכש גאידמק את נכסי בית-החולים "בתמורה ל-32 מיליון דולר - מחיר גבוה וחסר תקדים - ובכך הציל את מאות גמלאי בית-החולים מפשיטת יד ורגל. והנה, בחוצפה שאין כדוגמתה, והגם שבנוסף לתמורה הגבוהה תרם גאדימק מיליוני שקלים לפעילות הנתבעת, לא מצאה היא לנכון (הגם שהיתה מחויבת לכך) לשלם לתובעים דמי שכירות ו/או שימוש ראויים".

לפני כשבועיים פנה גאידמק במכתב ליו"ר הוועד המנהל של בית-החולים, ד"ר יורם בלשר, ודרש לקבל את דמי השכירות תמורת השימוש בנכסיו. גאידמק הוסיף כי אם בקשתו לא תיענה, הוא יפנה את בית-החולים מהנכסים.

"נזקים במיליונים"

בתגובה פנתה בתחילת השבוע עמותת בית-החולים, באמצעות עו"ד מיכל רוזנבוים ממשרד רוגל-בן-עמי, במכתב לפרקליטו של גאידמק, בו היא דוחה את טענותיו של האוליגרך, וטוענת מנגד כי הוא הפר את ההסכם עמה וכי הוא חשוף לתביעה מצידה.

"עמותת בית-החולים 'ביקור חולים' דוחה בשאט-נפש את דרישת גאידמק לתשלום 'דמי השימוש' וכן את הדרישה כי היא תעביר מדי חודש לגאידמק תשלום בגין שימוש בנכסי בית-החולים", כתבה העמותה, וציינה כי בהסכם הרכישה התחייב גאידמק להפעיל את בית-החולים למשך 5 שנים. "לא זו בלבד שהעמותה אינה חבה דבר לגאידמק בגין 'דמי שימוש', אלא שגאידמק חייב לעמותה סכומים רבים בשל הפרת התחייבותו לשאת בהוצאות תפעול בית-החולים, התחייבות בה נשא באופן אישי. כתוצאה מהפרת ההתחייבות נגרמו לעמותה נזקים שמוערכים בעשרות מיליוני שקלים".

"עזות-מצח"

תשובה זו הובילה להגשת תביעתו של גאידמק מהבוקר, שאף מציין במסגרתה כי "עזות-המצח של הנתבעת אינה יודעת שובע", והגדיר את המכתב ששוגר אליו כ"תגובה מקוממת בכל קנה-מידה... לקרוא ולא להאמין, דומה שאין גבול לנפסדות טענות הנתבעת".

גאידמק מציין עוד כי "לא שיער, אף לא בסיוטיו הגדולים ביותר, שיקום גוף מעין ציבורי, אשר עובדיו וגמלאיו קיבלו ממנו עשרות מיליוני דולרים, ובנפסדות בלתי נתפסת ממש יהין לבוא ולהאשימו, פילנתרופ בקנה-מידה שלא ידעה המדינה שנים רבות, בכך שהוא האשם (?!?) בגירעונות הנתבעת ובכך שאינו ממשיך לתרום לפעילותה".

בבית-החולים "ביקור חולים" מועסקים כ-650 עובדים, מתוכם כ-120 רופאים וכ-300 אחיות, כאשר השאר הוא צוות מינהלי.

גאידמק עצמו מצוי בחובות כבדים, ומצבו הכלכלי הקשה נחשף בכתב האישום שהוגש נגדו בגין עבירות של קבלת דבר במירמה והלבנת הון של 650 מיליון שקל בפרשת סניף הירקון של בנק הפועלים וכן בתביעות שונות שהגישו נגדו נושים בארץ. (ת.א 33540-12-10).