דיווח: סין תרכוש אג"ח של פורטוגל בהיקף עד 5 מיליארד א'

זאת במטרה לסייע לממשלת פורטוגל שמנסה למצוא דרך לצאת ממשבר החוב ■ שר האוצר של פורטוגל הגיע לבייג'ין בשבוע שעבר בניסיון לשכנע את ממשלת בסין לרכוש אג"ח של פורטוגל

סין מוכנה לרכוש אג"ח ממשלתיות של פורטוגל בהיקף 4 עד 5 מיליארד אירו, כדי לסייע לממשלת פורטוגל שמנסה למצוא דרך לצאת ממשבר החוב מבלי לפנות לאיחוד האירופי בבקשת חילוץ. כך דיווח היום (ד') עיתון Negocios business daily בפורטוגל.

העיתון דיווח, ללא ציטוט מקורות, שבהתאם לעסקה בין שתי הממשלות, סין תרכוש אג"ח פורטוגזית במכרזים או בשוק המשני במהלך הרבעון הראשון של 2011. הבנק המרכזי של סין סירב להגיב על הדיווח, בעוד פקידי ממשלת פורטוגל לא היו זמינים למתן תגובה מיידית לעיתון.

נזכיר כי שר האוצר של פורטוגל, פרננדו טקסיירה דוס סנטוס, הגיע לבייג'ין בשבוע שעבר בניסיון לשכנע את ממשלת בסין לרכוש אג"ח ממשלתיות של פורטוגל. טקסיירה דוס סנטוס ערך ביקור דומה בברזיל.

בכירים בממשלת פורטוגל ציינו כי המדינה מעוניינת לגוון בין המשקיעים באג"ח הממשלתיות שלה, עם עדיפות לסינים. סין היא כיום אחת מהרוכשות הגדולות בעולם של אג"ח אירופיות, והתחייבה להמשיך בכך, על אף משבר החוב בגוש האירו.

למרות כל החששות ממניעיה הנסתרים של סין, אירופים רבים מקבלים בברכה את ההשקעה. "אסטרטגיית ההשקעה של סין באירופה היא דיסקרטית ומחושבת. אך אינני חושב שסין מגיעה הנה בתור סוס טרויאני", אמרמזכיר המדינה של יוון. לדעתו, סין מעוניינת בעיקר בקידום הסחר וברווחים.