חג מולד שמח בארה"ב: זינוק של 15% במכירות המקוונות

מכירות הבגדים באינטרנט זינקו ב-26%, בעוד שמכירות מוצרי האלקטרוניקה צמחו ב-12%

בעונת החגים הנוכחית בארה"ב המכירות המקוונות קפצו ב-15%, בין היתר הודות לשיווק אגרסיבי של הרשתות הקמעונאיות. בין ה-31 לאוקטובר ועד ה-22 בדצמבר מכירות אלה הסתכמו ב-36.4 מיליארד דולר, זאת לעומת 31.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד - כך מסרה חברת SpendingPulse.

בשיעור הגבוה ביותר (26%) גדלו המכירות המקוונות של פריטי לבוש, בעוד מוצרי אלקטרוניקה צמחו ב-12%.

המכירות המקוונות חצו את רף מיליארד הדולר ב-6 ימים, פי 2 מאשר בשנה שעברה- כך מסר מייקל מק'נמרה, סגן נשיא חברת המחקר. לדבריו, המשמעות היא שהמכירות המקוונות תפסו נתח גדול יותר מכלל המכירות בעונת החגים.

"הסיפור הוא חיובי למדי. הרשתות הקמעונאיות התחילו מוקדם יותר, כבר בשבוע השני של נובמבר, ונקטו טקטיקות אגרסיביות יותר - הנחות וקידומי מכירות. נראה כי זה מה שהניע את הצמיחה", אמר מק'נמרה בראיון לבלומברג.

אמזון, הקמעונאית המקוונת הגדולה ביותר, צפויה לדווח על מכירות של למעלה מ-8 מיליון קורא הספרים האלקטרוני קינדל השנה, 60% יותר מצפי האנליסטים. כך לפי 2 מקורות שמקורבים לעניין.

במייסי'ס, רשת בתי-הכלבו השנייה בגודלה בארה"ב, המכירות המקוונות בנובמבר זינקו ב-32%, פי 5 ממכירות נובמבר בחנויותיה הפתוחות למעלה משנה.

מק'נמרה אמר עוד כי 19% ממכירות הביגוד בעונה זו היו מקוונות, לעומת 17% בשנה שעברה. הרכישות התגברו לאחר שאמון הצרכנים האמריקנים גדל בדצמבר והגיע לשיא של חצי שנה, בחלקו הודות לעלייה במחירי המניות ושיפור בתמונת התעסוקה.

איחוד הקמעונאות הלאומי בארה"ב מסר כי כלל המכירות בעונת החגים עשויות לצמוח ב-3.3%, שיעור העלייה הגדול ביותר מאז 2005.