מסתמן: ברי בר ציון ימונה לנציב שירות המדינה

היועץ המשפטי סולל את הדרך למינויו של בר ציון לתפקיד, במקומו של שמואל הולנדר ■ ראש הממשלה נתניהו בחר בבר ציון מתוך שורת מועמדים שהוצגו בפניו

‎‎היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, סולל את הדרך למינויו של ברי בר ציון לנציב שירות המדינה. כך עולה ממכתב ששלח היום (ב') עו"ד אורן פונו, עוזר ליועץ המשפטי, בתיאום עם פרקליטות המדינה, לח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), שהעלתה השגות לגבי המינוי. בעקבות זאת תתכנס ביום רביעי "הוועדה המיוחדת למתן חוות דעת בעניינו של המועמד לנציב שירות המדינה" - בראשות השופט בדימוס דן ארבל ולצידו איריס שטרק ונגה קינן - תקבל את מכתב היועץ ותדון במינוי.

‏לקראת סיום תפקידו של הנציב הקודם, שמואל הולנדר, הוקם צוות בינמשרדי בראשות אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בהשתתפות אודי ניסן הממונה על התקציבים; אורלי פורמן מנכל"ית המשרד לתרבות וספורט; ועו"ד מייק בלס המשנה ליועץ המשפטי. הגיעו כ-150 פניות, נבחנו כ-15 איש, ובפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוצגו כמה שמות, והוא בחר בבר ציון.

‏את הבחירה העביר רה"מ לאישור הוועדה המיוחדת בראשות ארבל, אלא שעם פרסום שמו של בר ציון התפרסמו כתבות ביקורתיות נגד מינויו, שבעקבותיהם פנתה לפני כחודש ח"כ יחימוביץ' לוינשטיין, בבקשה לבחון ולבצע בדיקה כוללת של המינוי.

‎‎‏"התקבלו הסבריו"

לטענת יחימוביץ, עיקר הבעיה נעוץ בפעילות של בר ציון כמנכ"ל חברת "אמין בע"מ" ב-2008 - חברה זכיינית של תוכנית ויסקונסין. יחימוביץ', המתנגדת לתוכנית, טענה וציטטה התייחסות של מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, ש"אמין" ובר ציון לא העניקו כמחויב הכשרה מקצועית ראויה לקידום שילובם של המובטלים הכרוניים המצויים בתחום סמכותה. בפנייה ליועץ נאמר כי בר ציון לא דיווח כיאות על הבדיקה בעניינו. כן דרשה יחימוביץ לשקול פתיחה בחקירה פלילית.

במכתבו מהיום כותב עוזר היועמ"ש כי לאחר בחינת הדברים בפרקליטות ובמשרד היועץ עלה כי "במצב דברים זה ובשל טיב ההליך שהתקיים בין החברה למשרד התמ"ת, סבור היועמ"ש, בהתאם לעמדת הפרקליטות, כי יש לקבל את הסבריו של מר בר ציון".