טושיבה תאפשר צפייה בתלת-ממד על מסכי 40-65 אינץ'

בעוד שרוב יצרניות הטלוויזיה ממשיכות להשיק טלוויזיות תלת-ממד המלוות במשקפיים מסורבלים, טושיבה החליטה להשיק מסכים באותה טכנולוגיה, ללא משקפיים

מתקפת הטאבלטים היא הסיפור הגדול של תערוכת CES, אך חברת טושיבה החליטה לנצל את הבמה כדי ללכת נגד הזרם. בעוד שרוב יצרניות הטלוויזיה ממשיכות להשיק טלוויזיות תלת-ממד המלוות במשקפיים מסורבלים, היא החליטה להשיק מסכים באותה טכנולוגיה, ללא משקפיים.

כבר היום טושיבה משווקת ביפן מסכים כאלה בגודל 20 ו-12 אינץ', אך הם לא באמת פונים לצרכנים שרוצים טלוויזיה גדולה בסלון. טושיבה הכריזה אתמול (ד') כי תתחיל למכור מסכי תלת-ממד בגודל 40 אינץ' ללא משקפיים עד מארס 2012 וכי תציג גם אב טיפוס של מסכים בגודל 56 ו-65 אינץ'.

טושיבה היא בינתיים היחידה שהציגה מסכי תלת-ממד ללא משקפיים, אך ייתכן כי בהמשך התערוכה יתרחשו הכרזות נוספות. מנהל השיווק של מוצרי הוויז'ואל בטושיבה אירופה, סשה לאנג', אמר כי "במהלך השנה מחירי מסכי התלת-ממד עם המשקפיים יירדו וגם איכות התמונה תשתפר. עם זאת, עדיין נצטרך לשים משקפיים בשביל לצפות בהם".

ההכרזה השנייה של טושיבה היא על נטבוק חדש - NB550D. "הפוקוס שלנו הוא שם, אף שהרבה אנשים באו לתערוכה כי חשבו שהחדשות הגדולות יהיו טאבלטים", אמר אלן תומפסון, נשיא טושיבה אירופה. הנטבוק מציע יכולות סאונד גבוהות עם מסך HD ויציאת HDMI לחיבור איכותי לטלוויזיה. משקלו יהיה 1.3 ק"ג והסוללה תחזיק 9.5 שעות.

שוק הטאבלטים צירף אתמול לרשימה האחרונה של היצרניות עוד חברה: הפעם מדובר בפנסוניק, שחשפה אב טיפוס של מחשב הלוח שלה - Viera tablet. מדובר במוצר שיגיע בגדלים של 4, 7 ו-10 אינץ', כשהמטרה היא להפוך למוצר משלים לחלק מהטלוויזיות שלה הכוללים שירותי אינטרנט. הטאבלט יאפשר להזרים תוכן בינו לבין הטלוויזיה ויהיה מבוסס על מערכת אנדרואיד. בנוסף, ניתן יהיה להתקין עליו אפליקציות של השכרת סרטים, משחקים ואת שירות סקייפ.

במקביל, המשיכה פנסוניק לקדם את הטלוויזיות מבוססות האינטרנט שלה, שבהן משולבות אפליקציות כמו יוטיוב, פיקאסה ובלומברג. החברה חתמה על הסכמי שיתוף ופיתוח תכנים להשכרת סרטים ישירות מהמסך שלה וגם אפשרות להוריד משחקים לטלוויזיה בתור אפליקציות. נשיא פנסוניק, שירו קאריג'ם, ציין כי בשנה החולפת, 20% מהמסכים שמכרה החברה כללו יכולות אינטרנט (IPTV) והיעד של החברה הוא שעד סוף 2012 היקף המכירות של מסכים אלה כבר יהווה 42% מסך כל מכירות המסכים.

הכותב הוא אורח של חברת טושיבה בתערוכה