פותחים שנה ברגל ימין

כשמסתכלים על התמונה הכוללת, נראה שסיכוייה של מגמת העליה להימשך גבוהים

התמיכה ת"א- 25 ב-1,320 הייתה הנקודה הטכנית המרכזית שבחרתי להדגיש בטור סוף השבוע שעבר, והיא אכן הצליחה להחזיק את המדד במסלול מגמת העליה ארוכת הטווח. מבנה המסחר התוך יומי ביום חמישי, מהווה כשעצמו, מבנה של שיווי משקל אבל כשמסתכלים על התמונה הכוללת, נראה שסיכוייה של מגמת העליה להימשך גבוהים.

את השבוע נתחיל בהדגשה של חשיבות התמיכה ב-1,320. מהלך מתחת לרמה הזו יחשב סימן דובי כאשר מהלך מתחת ל-1,310 יחשב סימן דובי נוסף. מגמת העליה תקפה כל עוד תל אביב 25 מעל 1,320. היעד הקרוב לעליה הוא כזכור ב-1,350. פריצה תאשר את הסיכוי להמשך עליות שערים, למרות שהמדד נמצא ברמת שיא.

הסמיקונדקטורס מתחזק

שבוע המסחר הראשון של ינואר התנהל בוול סטריט כצפוי: חיובי ומתון. סטטיסטיקאי השווקים ייחסו לכך משמעות חיובית לשנה כולה, ואני אומר שזה בוודאי לא מזיק לתרחיש השורי שלי ביחס לוול סטריט.

המסחר ביום שישי, למרות שהסתיים בירידה קלה, היה שורי במהותו שכן הקונים הדפו את ניסיון המוכרים להוריד את ה-S&P 500 ושאר המדדים ומשום שה-S&P500 נתמך מעל 1,257, הרמה מתחתיה מיקמתי את פקודת ההגנה של תיק קניון המניות ואפילו מעל 1,262, רמת תמיכה גבוהה יותר. החזרה של המדד מעל 1,270 מהווה גם היא אינדיקציה שורית משום שרמה זו הייתה רמת תמיכה/התנגדות תוך יומית. המשתמע מכך הוא שניתן לצפות לתמיכה ב-1,268 (תמיכה לטווח הקצר שנולדה ביום שישי) ולעליות שערים בתחילת השבוע הבא ושמהלך מתחת ל-1,257, אם בכל זאת יתקיים, יהיה דובי יותר ממה שהיה נחשב אם היה קורה ביום שישי.

בפורום הניתוח הטכני שלי באתר גלובס, נשאלתי לגבי ניתוח הסקטורים העומד בבסיס בחירת המניות לתיק הקניון. אני אשתדל להרחיב על כך בטורי הניתוח הטכני השוטפים. על התחזקותו של סקטור הפיננסים התייחסתי בשבוע שעבר. היום ניתן להבחין גם בהתחזקותו של סקטור הטכנולוגיה ובייחוד של ענף הסמיקונדקטורס (ETF : XSD ) שהיא סימן חיובי לכלכלה העולמית . בהתאם לכך, הכנסתי מניות טכנולוגיה חדשות לקניון.