הפדרל ריזרב: תוכנית ה-QE2 תייצר 3 מיליון משרות חדשות

ה'פד': הרכישה האחרונה בלבד של אג"ח ממשלתיות תוסיף כ-700 אלף משרות חדשות ■ "זו לא תרופה לכל המחלות אך התוכנית תהיה אפקטיבית בעידוד תעסוקה מקסימלית"

מחקר פנימי של הפדרל ריזרב מראה כי הכלכלה האמריקנית תייצר 3 מיליון משרות חדשות כתוצאה ממדיניות רכישות האג"ח (QE2) ב-600 מיליארד דולר. המחקר זכה אתמול (שבת) לשבחים על ידי סגנית יו"ר ה'פד', ג'נט ילן.

"זו לא תרופה לכל המחלות אך זה יהיה אפקטיבי בעידוד תעסוקה מקסימלית ויציבות מחירים", אמרה ילן. עוד הוסיפה, כי סימולציה שנערכה צפתה כי קניית האג"ח האחרונה של ה'פד' בלבד תייצר כ-700 אלף משרות חדשות.

בנוסף, מצביע המחקר על כך ששיעור האינפלציה במשק כרגע גבוה ב-0.1% בלבד מאשר שהיה אלמלא תוכנית ה-QE שהושקה בדצמבר 2008, זאת בתגובה לחששות כי התוכנית גרמה לאינפלציה. עוד ציינה ילן, כי הכלכלה הייתה עכשיו קרובה לדפלציה במידה ולא הייתה מתממשת תוכנית זאת.

לילן יש סיבה להיות אופטימית, שיעור האבטלה בארה"ב ירד בחודש דצמבר 2010 ל-9.4% למרות צפי לשיעור של 9.7%. מדובר בשיעור האבטלה הנמוך ביותר בארה"ב מאז מאי 2009. עם זאת, באותו החודש המשק האמריקני ייצר 103 אלף משרות חדשות בלבד למרות תחזיות ל-159 אלף משרות.