השר כץ: יותר מ-11 אלף מכוניות ישנות נגרטו בשנת 2010

שר התחבורה: התוכנית נועדה להוריד מהכביש כלי רכב מזהמים ■ כל בעל מכונית ישנה משנת יצור 1990 ומטה למסור את רכבו למגרש גריטה ולקבל פיצוי של 3,000 שקל

יותר מ-11 אלף מכוניות ישנות נגרטו בישראל בשנת 2010 - פי שניים ויותר מהתוכנית המקורית של משרד התחבורה. כך עולה מנתונים שהציג היום (א') שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

במסגרת תוכנית הגריטה שיזמו לפני כשנה משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה יכול כל בעל מכונית ישנה משנת יצור 1990 ומטה למסור את רכבו למגרש גריטה ולקבל פיצוי של 3,000 שקל עבור הרכב ממשרד התחבורה. משרד התחבורה שילם לבעלי רכב אלה יותר מ- 33 מיליון שקל.

לפני כחצי שנה החליט השר כץ להרחיב את תוכנית הגריטה ולהכליל בה גם כלי רכב בני 15 שנה ויותר שירדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה או על ידי בוחן תנועה של המשטרה.

יצוין כי לפני מספר חודשים החליט השר כץ לשגר הזמנות אישיות לעשרות אלפי בעלי מכוניות ישנות למסור את רכבם למגרש גריטה ולקבל תמורתו 3,000 שקל במזומן. בעקבות הפנייה הוכפל מספר הפונים היומי למגרשי הגריטה והוא עומד כיום על יותר מ-900 כלי רכב בחודש.

השר כץ ציין כי תוכנית הגריטה נועדה להוריד מהכביש כלי רכב מזהמים ופחות בטיחותיים לנסיעה. לדבריו, לאור ההצלחה הגדולה של התוכנית בכוונת משרד התחבורה להמשיך ולהוריד כלי רכב ישנים מהכבישים גם בשנים הבאות.