הלחץ עבד: מנכ"ל קופ"ח מאוחדת שמואל מועלם התפטר

מועלם מפנה את כסאו על רקע מכבש הלחצים שהפעיל מנכ"ל משרד הבריאות, לאחר פרסום הדוח החמור של מבקר המדינה על השחיתויות וטובות ההנאה לבכירים בקופה

מנכ"ל קופת-חולים מאוחדת, שמואל מועלם, הודיע על התפטרותו, זאת בשל הדוח החמור של מבקר המדינה. מועלם הודיע על החלטתו בהודעה שנשלחה לכלל העובדים בתום ישיבת דירקטוריון סוערת בה עלתה דרישתו של מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו שהפעיל מכבש לחצים להתפטרותו של המנכ"ל. מועלם מפנה את כסאו על רקע פרסום הדוח החמור של מבקר המדינה על קופת-חולים מאוחדת.

מבקר המדינה הצביע בדוח שפירסם בנובמבר על שחיתות בקופת-חולים מאוחדת והצביע על ליקויים רבים בתפקודה של הקופה. בין היתר נחשפו טובות הנאה שניתנו לבכירים בדירקטוריון החברה, הכוללות משכורות מנופחות וסוויטות בבתי-מלון לחברי הדירקטוריון. ‏

פרסום הדוח של לינדנשטראוס הביאה את משרד הבריאות להקמת ועדת חקירה. כמו כן, משרד הבריאות שיגר מכתב הקורא ליו"ר דירקטוריון הקופה לכנס תוך 10 ימים את חבריו לוועד המנהל ולגבש תוכנית פעולה מפורטת למשרד. ‏‎‎‏

ב-23 בדצמבר שורבב לפרשה גם שמו של ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא רון כאשר אשתו נחקרה בחשד למעורבות בשוחד בקופת-חולים מאוחדת באמצעות חברת "ג.פ אפיקי שיווק" השייכת לזוג ואשר נחשדה כי נתנה שוחד ליהודה אליאס, מנהל השיווק של קופת-חולים מאוחדת.

‎נציין עוד כי בית משפט השלום בראשון-לציון האריך ב-22 בנובמבר ב-4 ימים את מעצרו של ראש צוות מחלקת החקירה במע"מ ירושלים בחשד לקבלת שוחד, שיבוש הליכי חקירה, מירמה והפרת אמונים בפרשת השחיתות בקופת-חולים מאוחדת. מעצרו של הבכיר במע"מ מצטרף למעצרו של פקודו שבוע לפני כן, שהיה חלק מצוות החקירה המשותף שהוקם על-ידי רשות המסים והמשטרה, בחשד ששיבש מהלכי חקירה והדליף מידע למעורבים בפרשה בתמורה לשוחד. המעצרים הללו נוספים למעצרם של 4 בכירים בקופת-החולים, שעל-פי החשד ניסו למנוע את פרסום דוח מבקר המדינה בעניינם ולשבש הליכי חקירה.

מועלם הוא לא היחיד שהלך הביתה. ב-1 בינואר הסתיים גם חוזה ההעסקה של הרוקח הראשי, ג'ורג' שריקי, וקופת-החולים הודיעה כי בד-בבד היא מתחילה בהליכי שימוע לפני פיטורים לשני נוספים: מנהל מחוז ירושלים, יהודה עליאש, ומבקר הפנים, דוד סומך. כמו כן, מנהל מחוז יהודה בקופה, צבי, יוזז מתפקידו.

מקורות במשרד הבריאות אמרו לאחר פרסום הדוח כי הם מצפים כי ראשי הקופה לא יסתפקו ב"ש.ג", ועל כן יתפטרו מתפקידם גם המנכ"ל שמואל מועלם והיו"ר ירחמיאל בויאר - שספגו שניהם קשה ממבקר המדינה.