האו"ם: נסייע ללבנון לשמור זכויותיה בקידוחי הגז בישראל

גורם באו"ם: "ללבנון יש את הזכות להפיק תועלת מהפוטנציאל הגז והנפט הטמון בשטחה" ■ בשבוע שעבר הודיע האו"ם ללבנון כי אין בכוונתו להתערב בסכסוך הגז בין ישראל ללבנון

האו"ם משנה עמדתו? לאחר שדחה האו"ם את בקשת לבנון לסייע לה לשמור על זכויותיה בקידוחי הגז והנפט של ישראל, גורם בכיר באו"ם הודיע היום (ב') כי הארגון מוכן לסייע ללבנון בקביעת הגבול הימי שלה עם ישראל כדי להגן על עתודות הגז של המדינה.

"ללבנון יש את הזכות המלאה להפיק תועלת מפוטנציאל הגז והנפט הטמון בשטחה", אמר אותו גורם בכיר באו"ם, מיכאל וויליאמס.

נזכיר, כי בשבוע שעבר, לבנון דרשה מהאו"ם לפקח על סימון הגבולות הימיים של ישראל בקידוחי הגז והנפט - שר החוץ של לבנון, עלי שאמי, פנה בקריאה לאו"ם להגן על זכויות הטריטוריאליים של לבנון במזרח התיכון במקומות בהם ישראל מתכוונת לבצע קידוחי גז ונפט. עלי שאמי ביקש ממזכיר האו"ם, באן קי מון, להבטיח כי "ישראל לא מנצלת את השטח הימי של לבנון ואת הנפט הטמון במסגרת הטריטוריאלית של לבנון".

כזכור, באו"ם לא מיהרו להיענות לדרישות לבנון. לפי דיווח באתרי תקשורת ערביים, דובר האו"ם השיב לשאמי בטענה שאין בכוונתו להתערב בסכסוך הגז בין ישראל ללבנון. נבירסקי אמר כי האו"ם יישר קו עם כוחות יוניפיל השוהים בלבנון. לדבריו, החלטה 1701 של האו"ם "אינה כוללת שרטוט קווי הגבול הימיים. יש פה 2 דברים נפרדים: גבול יבשתי וגבולות ימיים".