מעלות מעלה דירוג אפריקה נכסים: "תמשיך לייצר מזומנים"

מעלים דירוג ל-BBB לעומת דירוג קודם של B ■ מעדכנים מעלה את תחזית הדירוג ליציבה משלילית ■ מעלות: "השלמת הסדר החוב של אפריקה השקעות משפיעה לחיוב על דירוג החברה"

חברת אפריקה נכסים , מקבוצת אפריקה ישראל, הפעילה בארץ ובמזרח אירופה, זכתה אתמול (ב') להעלאת דירוג מחברת מעלות. דירוגה החדש של אפריקה נכסים עלה ל-BBB לעומת הדירוג הקודם שהעניקה מעלות לחברה ועמד על B. עוד עדכנה מעלות גם את תחזית הדירוג ליציבה משלילית.

מה הוביל את מעלות להעלות דירוג? בפירוט השיקולים מציינים במעלות שני גורמים מרכזיים: פתיחת 2 נכסים מניבים ראשיים - הקניון קוטרוצי'ן בבוקרשט ובניין משרדים במתחם איירפוקט סיטי בבלגרד "פתיחת שני המבנים צמצמו את מרכיב היזמות, חיזקה את הפורטפוליו וביססה את תזרימי המזומנים של החברה בטווח הקרוב", כותבים במעלות.

גורם משמעותי שני שהוביל להעלאת דירוג מעלות הוא נזילות חברת האם, אפריקה השקעות. במעלות מעריכים כי השלמת הסדר החוב של אפריקה השקעות משפיעה לחיוב על דירוג החברה. יחד עם זאת מציינים במעלות כי נזילות אפריקה נכסים "פחות ממספקת" אך מעריכים כי בשנת 2012 החברה תהיה תלויה במכירת נכסים ובמיחזור הלוואות לצורך שירות החוב.

כאמור, מעלות מעלה אתתחזית הדירוג ליציבה משלילית וזאת לאור הסדר החוב ומימושי נכסים שבוצעו לאחרונה בחברת האם. בנוסף מעלות מאותתת על אפשרות נוספת של העלאת תחזית הדירוג לחיובית "שינוי תחזיתהדירוג לחיובית או העלאת דירוג תתאפשר במידה ויחול שיפור משמעותי במצב השווקים במזרח אירופה או במידה ויחול שיפור מהותי ביחסים הפיננסים יחד עם המשך שיפור במצב חברת האם", כותבים במעלות.