האם מועלם תופר לעצמו תפקיד חדש במאוחדת?

במשרד הבריאות חוששים: המנכ"ל המתפטר של קופ"ח מאוחדת עשוי להתמנות למנהל רשת הדיור המוגן שלה ■ בקופת חולים מאוחדת מכחישים

גורמים במערכת הבריאות חוששים ששמואל מועלם, שהודיע שלשום (א') על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל קופת חולים מאוחדת, לא מתכוון ללכת רחוק מדי. ל"גלובס" נודע כי קיימות הערכות שלפיהן מועלם עשוי להתמנות למנהל רשת הדיור המוגן "נווה עמית", הנמצאת בבעלות הקופה. הרשת מחזיקה שישה בתי אבות ברחבי הארץ, וגורמים במערכת הבריאות הביעו חשש כי מועלם יבקש להפוך אותה לחברה בת, דבר שיקנה לו סמכויות מלאות כמנכ"ל.

באופן אירוני, באמצעות המהלך הזה יוכל מועלם למשוך פיצויים מוגדלים מהקופה בשל התפטרותו המאולצת, ובאותו זמן ימשיך לקבל משכורת מהקופה - יש שיאמרו "בדלת האחורית". במשרד הבריאות בודקים את האפשרות הזו, אולם ספק אם הם יכולים למנוע אותה. יחד עם זאת, במשרד ינסו לסכל ניסיון להפוך את הרשת לחברה בת.

בקופת חולים מאוחדת מכחישים כי זהו תפקידו הבא של מועלם.

רשת נווה עמית היא רשת דיור מוגן, המונה סניפים בירושלים, ברחובות, בראשון לציון, במוצא עילית ובתל אביב. הרשת מציעה דיור מוגן, בית אבות, בית חולים סיעודי וכן שיקום וטיפול בחולים במצב סיעודי רפואי מורכב.

כזכור, מועלם הודיע שלשום על התפטרותו, כמעט חודשיים אחרי פרסום ממצאי דוח מבקר המדינה על השחיתות בקופת חולים מאוחדת. בעקבות מכבש לחצים שהפעיל עליו במישרין ובעקיפין מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, החליט מועלם לסיים את תפקידו מרצונו.