חבר מועצת ECB: מוקדם להניח שהצלחנו לרסן את המשבר

אקסל וובר: "האחריות למשבר החוב היא של המדיניות הכלכלית של המדינות, לא של השווקים. המדינות שנפגעו חייבות להחזיר את האמון בהן שנפגע"

"האופטימיות של חלק מהצופים מהצד השווקים נראית לי עוד מוקדמת". כך אמר אקסל וובר, חבר מועצת הבנק המרכזי באירופה (ECB) אתמול (ג'). עוד הוסיף, כי מוקדם מדי להניח שהצליחו לרסן את משבר החוב כשה-ECB ממשיך לרכוש אג"ח ממשלתיות במטרה לרכך את המתחים בשווקים.

"יש מספר סיבות טובות להסתכל על 2011 באופטימיות זהירה. באותו זמן, גם בגרמניה, יש אתגרים חשובים במונחים של ניקוי המערכת הכלכלית ולהסדיר את הפעילות הכלכלית", הוסיף וובר.

פורטוגל הנפיקה היום אג"ח ממשלתיות בניסיון לגייס בין 700 מיליון אירו ל-1.25 מיליארד אירו ואכן עמדה ברף העליון שהציבה לעצמה וגייסה 1.25 מיליארד אירו. במקביל, תשואות האג"ח של גרמניה יורדות.

"הצפי ל-2011 תלוי בלקחים שהופקו מהמשבר", אמר וובר. "האחריות למשבר החוב היא במדיניות הכלכלית של המדינות, לא עם השווקים. המדינות שנפגעו חייבות להחזיר את האמון בהן שנפגע".

נזכיר, כי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגרמניה הודיעה היום על צמיחה של 3.6% בתל"ג. בנוסף, על פי ציפיות הבנק המרכזי בגרמניה, הכלכלה ב-2011 צפויה לצמוח ב-2% וב-1.5% בשנה הבאה כשברקע החוב של מדינות אירופה מצטמצם, נתון שצפוי להגדיל את הייצוא של גרמניה שמדינות אירופה הן לקוחותיה העיקריות.