הרשות השנייה בוחנת את האכיפה ואת הבעלויות הצולבות

בין הנושאים שהצוות המקצועי של הרשות יבקש לבחון מחדש לקראת המעבר לרישיונות: כללי האכיפה והעיצומים הכספיים שהרשות תוכל להטיל על הגופים שישדרו בטלוויזיה המסחרית

הרשות השנייה תחל בימים הקרובים בעבודת מטה של התאמת כללי הרגולציה לעידן הרישיונות. ל"גלובס" נודע כי מחר (ה') צפוי הצוות המקצועי של הרשות השנייה, בראשותו של מנשה סמירה, להציג בפני מועצת הרשות השנייה את הסעיפים אשר ינוסחו מחדש, אם אכן יאושר חוק הרשות השנייה החדש בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. אם יעבור החוק, הוא צפוי להיכנס לתוקפו בשנת 2013 לכל המאוחר.

בין היתר צפוי הצוות המקצועי של הרשות השנייה לפתוח מחדש את שורה של כללים, ובמרכזם כללי האכיפה ויכולות הטלת העיצומים הכספיים שהרשות השנייה תוכל להטיל על הגופים שישדרו בטלוויזיה המסחרית.

החשש העיקרי בשוק היצירה היה כי עם המעבר לרישיונות ישוחרר הרסן, וגופי השידור, שהיום נעולים בהתחייבויות מכרזיות, יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם. כעת, לפי ההערכה הרשות השנייה תבקש לחזק את הסנקציות שהיא תוכל להטיל במקרה של אי-עמידה בתנאי הרישיון.

כמו כן, יבוררו מחדש תנאי הסף לקבלת הרישיונות, וייבדק אילו התחייבויות יידרשו מהגופים שיבקשו רישיון. בין היתר, לפי ההערכה, יידרשו התחייבויות כלכליות והצגת תוכניות עסקיות ונושאים, כמו מבנה ההנהלה ותוכניות לדוגמה.

לא מן הנמנע כי בעבודתה תתבסס הרשות על כללים שנוסחו במסגרת עבודת מטה שנעשתה באחרונה לקראת מכרז, שלא יתקיים כבר כנראה, בערוץ 10. זאת, כאמור, תוך החמרה בכללים.

נושא אחר שיעמוד על הפרק בין כל האחרים הוא הבעלויות הצולבות. כיום כללים הדוקים אינם מאפשרים לגופים שונים להחזיק באופן מלא גוף שידור בטלוויזיה המסחרית, ובהם עיתונים או בעלי עניין בטלוויזיה הרב-ערוצית. עם השינוי המסתמן בשוק התקשורת, נושא זה צפוי להשתנות גם כן.

מהרשות השנייה נמסר כי "אכן הנושא יטופל במהלך 2011".