הקריטיות של 1,320

האינדיקטורים לא חד משמעיים אך המומנטום החיובי בארה"ב עשוי להשלים את החסר

ת"א- 25 המשיך להיסחר במסחר תנודתי מעל רמת ה-1,320 שהפכה בימים האחרונים לקריטית עוד יותר בהשוואה למועד שבו היא צוינה כאן לראשונה. המשמעות היא שמהלך מתחת ל-1,320, אם יפתיע, יחשב סימן דובי במיוחד.

אתמול, פרץ המדד פריצה קלה את רמת ההתנגדות התוך יומית שנוצרה לו בימים האחרונים: 1,340. פריצה זו היא בבחינת ניסיון ראשון להתקרב אל יעד העליה 1,350, יעד שהגעה אליו הסתמנה אחרי פריצת השיא ההיסטורי ואשר חצייה שלו כלפי מעלה, היה ותתקיים, תעיד על סיכוי לעליות נוספות.

האינדיקטורים לא חד משמעיים ביחס למדד כך שלא רואים "נמרצות" לקראת פריצה (של 1,350) אבל מגמת העליה ארוכת הטווח והמומנטום החיובי בוול סטריט עשויים להשלים את החסר. מהלך מעל 1,350, היה ויתרחש, יסמן את אזור ה-1,530 כיעד הבא. מדובר כמובן ביעד שהוא לא לטווח המיידי אבל כן נותן אינדיקציה למשמעות השורית של פריצת רמת ה-1,350 כלפי מעלה, היה ותתרחש.

AA לשווקים

AA הוא הסמבול של מנית חברת אלקואה שמסורתית פותחת את עונת הדו"חות הכספיים (דרך אגב, אשמח אם מישהו יאיר את עיננו בדבר שורשי המסורת הזו) ונתנה תחזית אופטימית ביחס לעצמה, הענף (אלומיניום), תעשיית הרכב (בעיקר משאיות) ובשרשור לכלכלה העולמית. בסולם הדרוג, AA הופך נדיר ויקר ערך כך שנסתפק בציון הזה בשביל לתקף את מגמת העליה ארוכת הטווח של מדדי ניו יורק ומן הסתם של מדדי העולם.

מעניין לציין שלא מזמן יצאה ETF לסקטור האלומיניום (אמיר ארגמן מאופנהיימר ניתח אותה כאן בהרחבה השבוע) ובדרך כלל, להבדיל מהבורסה של תל אביב שמחדשת עם מדדים ברמות שיא (עיין ערך מדד הביוטכנולוגיה/נדל"ן...) חברות ה-ETF צופות טוב יותר קדימה. הסמבול של ה-ETF הוא ALUM והיא הונפקה על ידי אותה חברה שהנפיקה את SIL המשקפת את ענף כריית מתכת הכסף ואשר החלה להיסחר בסביבות השער 14.4 דולר ועומדת היום, אחרי פחות משנה, על 25 דולר (והרווחנו עליה גם בתיק קניון המניות). האם ALUM תלך בדרכה? שערה היום 15.24 בערך. נחיה ונעקוב.