מסתמן: תעש לא תופרט אלא תמוזג לתוך חברת רפאל

ביומיים הקרובים עתידה להתקיים במשרד האוצר פגישת הכנה לקראת ההודעה הרשמית על ההחלטה על מיזוג תעש

בתום עבודת מטה שנמשכה בשבועות האחרונים מסתמן כי משרדי האוצר והביטחון מתכוונים למזג את התעשייה הצבאית (תעש) עם חברת רפאל. זאת, בתום עבודת מטה שנמשכה בשבועות האחרונים בה לקחו חלק צוותי עבודה של שני המשרדים בהשתתפות ההסתדרות.

הצוותים בחנו היבטים שונים למיזוג תעש עם אחת משתי החברות הביטחוניות הממשלתיות, רפאל או התעשייה האווירית. שתי האחרונות גילו עניין בקליטת תעש וסיפוחה אליהן וכל אחד נימקה בפני צוותי העבודה את הסינרגיה הרבה שקיימת בין פעולתן לבין פעילותה של תעש.

היום נודע כי בכוונת משרדי האוצר והביטחון להצהיר בימים הקרובים על החלטתם, לפיה תוכנית ההפרטה של תעש שדוברה במשך תקופה ארוכה תרד מסדר היום והחברה תמוזג עם רפאל, הנחשבת לחברה רווחית ובעלת איתנות פיננסית גבוהה.

בשבועות האחרונים הביעה גם החברה הביטחונית אלביט מערכות עניין רב בקליטת תעש אליה, שם טענו כי בכוחה להבריא את תעש ולשקם אותה. במסגרת מאמציה, שיגרו ראשי אלביט מערכות ניירות עמדה לצוותי העבודה של משרדי האוצר והביטחון והדגישו כי בשל ניסיונה הרב של החברה במיזוגים עם חברות אחרות מן העבר, הצעתה היא זו שמבטיחה אופק לפעילות טובה עבור תעש.

על רקע המגמות המסתמנות מהימים האחרונים, על כוונת מיזוג תעש עם רפאל, הביעו גם בתעשייה האווירית תרעומת, שם עשו בשבועות האחרונים מאמצים רבים לקלוט את החברה לשורותיה. על כך, אף נפגש מנכ"ל התעשייה האווירית, יצחק ניסן עם בכירים באוצר בניסיון לשכנעם לאפשר לו להוביל את המהלך.

ביומיים הקרובים עתידה להתקיים במשרד האוצר פגישת הכנה לקראת ההודעה הרשמית על ההחלטה על מיזוג תעש. בפגישה עתידים לקחת בכירים באגף התקציבים ונציגים מרשות החברות. מהלך זה, קובר למעשה את התוכנית שדוברה במשך שנים על הפרטת תעש. גורמים באוצר מסרו כי על רקע "הגיבנת שסוחבת החברה בשל חובות העבר, הפרטה של תעש היא דבר בלתי ריאלי בעליל שכן היא תגזור אבדון על קהל עובדיה".