התעשייה האווירית היא חלק מהתעשייה הצבאית של ישראל. ככזו היא מייצרת לווינים, מרכיבה מטוסים, מערכות לחימה ואפילו קטרים. בתחילת 2020 נודע כי החברה תפתח עבור מדינת ישראל את לווין התקשורת דרור 1, שצפוי לצאת לדרך בתוך כשלוש שנים. בנוסף עוסקת החברה בייצור, הרכבה, תחזוקה והשבחה של מטוסים; ייצור והרכבה של כלי רכב יבשתיים וימיים, כלי רכב בלתי מאוישים והרכבה של קרונות עבור רכבת ישראל; מערכות לחימה אלקטרוניות ותקשורת ביטחונית ועוד.
בחברה מועסקים כ-15,000 עובדים, והיא נהפכה לבסיס כוח פוליטי חשוב, כאשר לא מעט מעובדיה מתפקדים לליכוד. במרץ 2017 נקשר שמה של התעשייה האווירית בחשד לעבירות שחיתות, כאשר 13 מבכיריה נעצרו בחשד לקבלת שוחד מחברות שביקשו לזכות במכרזים של תע"א. עוד עלה החשד כי בכירים בוועד העובדים לחצו על עובדים אחרים להתפקד לליכוד. אחד החשודים בפרשה היה יאיר כץ, בנו של הפוליטיקאי חיים כץ מתנועת הליכוד, ששימש שר העבודה והרווחה עד אוגוסט 2019. כץ האב אף נחקר באזהרה בפרשה זו.
אג"ח של התע"א נסחרות בבורסה בתל-אביב, ובשנים האחרונות עומדת על הפרק גם הכוונה להנפיק 25% מהתעשייה האווירית במניות לציבור הרחב - כשעל-פי הערכות המדינה, היא תוכל להרוויח מכך 4 מיליארד שקל - סכום המשקף שווי של 12 מיליארד שקל לחברה כולה.
ב-2018 הגיעו מכירות החברה להיקף של 3.7 מיליארד דולר, והיא סיכמה את השנה בהפסד של 44 מיליארד דולר. במחצית הראשונה של 2019 נרשם גידול של 12% במכירות, לכ-2 מיליארד דולר, לצד רווח תפעולי של 68 מיליארד דולר. תוצאות אלה הושגו על רקע תהליך התייעלות ממושך שעברה החברה, במסגרתו פרשו כ-830 עובדים מתפקידם, ובוצע צמצום הוצאות. תהליך ההבראה הגיע בעקבות קשיים אליהם נקלעה החברה בעקבות המשבר הכלכלי של 2008.