יש סיבה לדאגה? מניית אפל נופלת ב-4% במסחר המקדים

זוהי הפעם השלישית שנאלץ טים קוק לתפוס את מקומו של סטיב ג'ובס באפל ■ לפני עזיבתו כתב ג'ובס לעובדי החברה: "אני כל כך אוהב את אפל ואני מקווה לשוב לעבודה בהקדם"

על רקע הפירסומים הצפויים של דוחות חברת אפל והודעה על חופשת המחלה שלקח אתמול (ג') מנכ"ל החברה סטיב ג'ובס (55), המתח לקראת פתיחת וול סטריט גובר. במסחר המקדים בוול סטריט נופלת המנייה ב-4%.

את מקומו בזמן הקרוב יתפוס טים קוק (50), מנהל התפעול הראשי של אפל. "אני כל כך אוהב את אפל ואני מקווה לשוב לעבודה בהקדם האפשרי", כתב ג'ובס המייל לעובדי החברה לפני יציאתו לחופשת המחלה וציין כי ימשיך לקחת חלק פעיל בניהול החברה.

זוהי הפעם השלישית מזה 7 שנים שנאלץ קוק להחליף את ג'ובס בעבודתו. ב-2009 החליף קוק את ג'ובס למשך כחצי שנה, באותה תקופה מניית אפל זינקה ב-70%. "קוק הוא כוכב מסוג אחר", אמר פטר מיסק, אנליסט בג'פריס. "אפשר אפילו לטעון שהוא אחד המנהלים הטובים בעולם בתחום הפיננסים".

שוויה של אפל, שהשליטה בה הועברה אתמול לידיים של קוק, נאמד ב-319.66 מיליארד דולר. המניה נסחרה בסוף השבוע שעבר בשווי של 348.48 דולר למניה.

כבר היינו בסרט הזה

השמועות סביב חופשת המחלה של ג'ובס עוררו גל שמועות על רקע איבחון סרטן הלבלב אצל ג'ובס באוקטובר 2003.

ב-2004 חשף ג'ובס את מחלתו וחשף כי עבר ניתוח להסרת הגידול בהצלחה לכן ולא יאלץ לעבור טיפולי כימותרפיה. על מחלתו דיבר לראשונה ג'ובס באוניברסיטת סטנפורד וסיפר כי הרופאים לא חשבו שיחייה יותר מ-6 חודשים אך "הוא בסדר עכשיו".

בהשקת האייפון 3G ביוני 2008 נראה ג'ובס רזה וחיוור מהרגיל, אם כי דווח שלדירקטוריון החברה הוא אמר שהוא "ללא סרטן". במהלך השקת אייפודים החדשים בסן פרנסיסקו בספטמבר של אותה שנה התלוצץ ג'ובס על הדיווחים בנוגע לבריאותו ואמר: "הדיווחים ממש מגזימים".

בתחילת 2009 דיווח ג'ובס על חוסר איזון הורמנלי ממנו הוא סובל, אך ממשיך לכהן כמנכ"ל החברה בזמן הטיפול. "הטיפול בבעיה זו הוא פשוט יחסית", כתב ג'ובס במכתב פתוח.

עוד בינואר של אותה השנה הצהיר ג'ובס כי בריאותו במצב פחות טוב ממה שחשבו אך הוא ימשיך לקחת חלק פעיל בניהול החברה. ב-23 ביוני אושר כי ג'ובס עבר השתלת כבד וכי הוא מחלים בקצב מצויין. כבר ב-29 ליוני חזר ג'ובס לעבודה ואמר "אני בחזרה באפל ואני נהנה מכל רגע".