בעקבות הפרטת קווים: באגד מאיימים להתפצל

נהגי אגד מוחים על החלטת מזכירות הקואופרטיב שבחרה אתמול באשכול נהריה כאשכול הבא שיופרט בידי המשרד התחבורה

נהגי אגד במחוז הצפוני הפגינו היום (ג') בבית אגד בקריית שדה התעופה. במהלך האירועים הופגנו ביטויי אלימות, ול"גלובס" נודע כי 3-4 נהגים הוכו על-ידי המשטרה.

הנהגים מוחים על החלטת מזכירות הקואופרטיב שבחרה אתמול באשכול נהריה כאשכול הבא שיופרט בידי משרד התחבורה. לטענת הנהגים, הובטח להם שהאשכול הבא שיופרט יהיה אשכול צפון הנגב, ולכן מפעילת התחבורה הציבורית נמנעה מלגשת למכרז המטרונית (מערכת התחבורה הציבורית בחיפה), בו זכתה לבסוף דן.

משרד התחבורה מאפשר לאגד להמיר את האשכול שנבחר באשכול אחר עד סוף החודש. "מדובר בעשרות נהגים בעלי משפחות", אמר ל"גלובס" שמעון גולדברג, מנהל המחוז הצפוני. במחוז מתכוונים לפתוח במו"מ פנים-ארגוני, באמצעות עו"ד אלי זוהר ממשרד זליגמן. "יכול להיות שנדרוש את פיצולה של אגד לחברות נפרדות לפי מחוזות, כמו לפני 70 שנה - יש תכנית סדורה בעניין".

באגד דוחים את הטענות ומציינים כי לא יפוטרו עובדים. "זו אחיזת עיניים שאין לה אחיזה במציאות", מסר ל"גלובס" בכיר בחברה. דובר אגד ציין כי "מפלס החרדה מלווה ברעשים מיותרים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במתחם הייתה הפגנה שלא תואמה עם המשטרה, וללא רישיון. המפגינים הביאו איתם משטחים בכוונה להבעירם, ותקפו את אחד העובדים במקום". ממשרד התחבורה נמסר:"מדובר בעניינים פנימיים של קואופרטיב אגד".