נסיעה טובה: הנחות לסטודנטים בתחבורה הציבורית יורחבו

עלות ההנחות נאמדת במיליוני שקלים בודדים ■ בשלב הראשון מתוכננת הרחבתו של כרטיס המנוי הסמסטריאלי, המגלם הנחה של 50%, לאזורים עירוניים ופרבריים נוספים בכל הארץ

שר התחבורה ישראל כץ מינה היום (ג') צוות בין-משרדי לבחון מתן הנחות לסטודנטים בתחבורה הציבורית. עלות ההנחות נאמדת במיליוני שקלים בודדים. מדובר בתוכנית שצפויה להתבצע בשלבים לאורך 5 שנים, האמורה להחיל את ההנחות שמקבלים היום סטודנטים גם על קווים נוספים, מוסדות נוספים להשכלה גבוהה, ולהחיל הנחות אלו ברכבת ישראל, הרכבת הקלה ובאוטובוסים - לרבות בכרטיס לנסיעה בודדת.

בוועדה מתכוונים להעניק הנחה קבועה בשיעור של עשרות אחוזים - בדומה להנחות מהם נהנים צעירים, גמלאים וזכאי ביטוח לאומי. בשלב הראשון מתוכננת הרחבתו של כרטיס המנוי הסמסטריאלי, המגלם הנחה של 50%, לאזורים עירוניים ופרבריים נוספים בכל הארץ.

בתוך כך, יתאפשר לרכוש מנוי חופשי-חודשי בכל אחד מקווי הרכבת הבין-עירוניים בארץ, כולל בתחנות הביניים, החל בפברואר. עד כה ניתן היה לרכוש מנוי חודשי רק בקווי רכבת פרבריים ובקווים בין-עירוניים, בין ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע בלבד. מהרכבת נמסר כי מדובר בצעד ראשון בדרך להפוך את כרטיס החופשי-חודשי מכרטיס קלנדרי לכרטיס שתקף לחודש ממועד קנייתו. מחיר החופשי-חודשי יחושב כהנחה של 25% ממחירן של 30 נסיעות בודדות בקו. ההטבה הזו תיטיב בעיקר עם הנוסעים הקבועים מאזור נהריה, עכו והקריות, שעד כה נאלצו לנסוע באמצעות כרטיסיות. ואולם, את ההנחה האמורה יספגו נוסעי הרכבת, שכן במקביל תחול בפברואר עליית מחירים בשיעור ממוצע של 3% (עד 2 שקלים לנסיעה).

העלאה זו מיוחסת ברובה למנגנון עדכון עליית מדד המחירים לצרכן מאז העדכון הקודם, אולם 0.5% מתוך שיעור ההתייקרות הממוצע מיוחס למימון ההנחה המגולמת בכרטיסי החופשי-חודשי החדשים. תעריפי נסיעה בודדת ברכבת בין תחנות בתוך העיר יישארו ללא שינוי ויעמדו על 5 שקלים לנסיעה, למעט בתוך ת"א - שם יושווה התעריף למחיר הנסיעה באוטובוס, ויעלה ל-6 שקלים.