גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיוחד: מיהו קווין ברמייסטר, שותפו של רמי לוי בנוף ציון?

מה מתכנן יהודי אוסטרלי שעשה את הונו מהתוכנות קאזה וסקייפ, במזרח ירושלים? ■ מכריו: "יש לו מצגת שמראה איך ישראל וירושלים יפכו למוקד עלייה לרגל בזכות בית המקדש"

המהומה שהתעוררה סביב כוונתו של איש עסקים פלסטיני לרכוש את שכונת נוף ציון במזרח ירושלים הביאה אל קדמת הבמה דמות חדשה, אלמונית מבחינת הציבור הרחב ומסקרנת: קווין ברמייסטר, שותפו של רמי לוי להצעת הנגד שארגנו ראשי הימין בעיר. אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון ברמייסטר ולוי יהיו בעלי הבית החדשים של נוף ציון (פירוט בהמשך), שכונה עם פוטניצאל נפץ לא מבוטל.

בתעשיית האינטרנט והמולטימדיה ברמייסטר, יהודי אוסטרלי המחלק את זמנו בין סידני לארצות הברית, הוא שם די מוכר. הוא נמנה עם המשקיעים המייסדים של סקייפ, ועשה אקזיט נאה כשזו נמכרה ל-eBay תמורת 2.6 מיליארד דולר. לפני סקייפ, בתחילת שנות האלפיים, הוא היה בעל השליטה בתוכנת שיתוף הקבצים הפופולרית קאזה בשלבים שבהם עדיין שימשה בעיקר לשיתוף קבצים פיראטי. כיום הוא משווק את אותה טכנולוגיה באופן חוקי, באמצעות חברת בריליאנט דיגיטל שבבעלותו.

קווין ברמייסטר / צלם: Jim Rice - Fairfax Photos

מחוץ לעולם הדיגיטלי, ובכל הנוגע לירושלים, לברמייסטר יש חזון מעניין: הקמת בית המקדש השלישי. מי שנפגשו איתו בשנים האחרונות התרשמו ממחויבותו העמוקה לקידום הנושא. בפגישות הללו הוא סיפר שהשקיע כסף בתוכניות אדריכליות לתכנון בית המקדש. אחרי שהשלים עם הרעיון שהקמת המקדש בהר הבית אינה אופציה ריאלית, החליט לרכז את מאמציו באיתור קרקע חלופית, שלפחות תשקיף על הר הבית. האם נוף ציון, שעומדת בקריטריון הזה, תהלום את תוכניותיו? סביר להניח שהצלתה מידי המשקיע הפלסטיני בשאר אל-מסרי שיחקה תפקיד משמעותי יותר, אבל אין לדעת.

מי שיכול היה להבהיר את הסוגיה הוא עו"ד דוד הרשקוביץ, המכהן כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ישראל ביתנו ומשמש כפרקליטו של ברמייסטר בעניין דיגל, אולם הוא מסרב למסור כל פרט על האיש ועל תוכניותיו. "החזונות שלו אינם מענייני", הוא מבהיר, "כל איש וחזונותיו".

ברמייסטר אינו אדם דתי. הוא אמנם מסביר למאזיניו כי ההחלטה היכן ימוקם בית המקדש נתונה בידי רבנים, אולם באותה נשימה רואה במקום מיזם תיירותי, שיפתור את כל צרותיה של ישראל. חבית חומר נפץ? ברמייסטר רואה בבית המקדש גשר לשלום, מוקד משיכה בינלאומי שיביא לשגשוג כלכלי, שממנו ייהנו יהודים ומוסלמים כאחד. "קווין מאמין שלירושלים ולישראל אין משמעות אמיתית עבור אנשים מאמינים בלי בית המקדש השלישי", מדגישים מי שברמייסטר הרצה בפניהם על חזונו. "הוא מדבר במונחים של חזון ושל אומץ להוביל מהלך. יש לו מצגת שמראה איך ישראל וירושלים יפכו למוקד עלייה לרגל של מיליונים בזכות בית המקדש".

מי שמכיר את התוכניות הללו מקרוב הוא האדריכל הירושלמי גדעון חרלפ, מקים אתר האינטרנט "ישראל המקדשית". באתר מציע חרלפ להרחיב את גבולותיה של ישראל מהנילוס ועד לפרת, כשירושלים, על בית המקדש שיוקם בה, תהיה במרכז. כשהוא נשאל על ברמייסטר, חרלפ מתלהב. "קווין ברמייסטר חבר שלי, איך ידעת? אני יועץ שלו בפרויקטים חשובים מאוד. דברים ענקיים בעלי השלכות ברמה הציבורית, אבל הם ביני לבינו".

- לשניכם יש עניין משותף - בית המקדש השלישי. אתה אדריכל מוכר, שימשת כמהנדס העיר מעלה אדומים וכאדריכל וכיועץ הראשי של החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי. הוא שכר את שירותיך כדי לקדם את הרעיון?

"זה נכון, נו. את יותר פקחית ממני. אבל אני לא מדבר על זה. תתחילי מהפרויקטים הקטנים שלו".

- קדימה. אתה פעיל בתכנון בית כנסת בהר הבית. ברמייסטר קשור גם לזה?

"אני לא מאשר ולא מכחיש".

- אז אני מניחה שזה נכון.

"היחיד שעשיתי לו תוכניות לבית כנסת בהר הבית הוא איש העסקים האמריקאי איירה ריינהרט (מיליונר יהודי מחשובי התומכים של הימין בארצות הברית, ח' ש'), שהזמין אצלי עבודה יחד עם אריק שרון, בתמיכת הרב אלישיב. קווין הוא בשוליים של זה".

- מה זאת אומרת שוליים? הוא שותף זוטר?

"עשיר מביא עשיר לפרויקטים כאלה. כל העשירים שותפים, ואנחנו עובדים בשבילם. זה כמו שברמייסטר לקח שותף כמו רמי לוי כדי לקנות את דיגל. הוא לא זקוק לו פיננסית. קווין הוא בכלל לא בקנה מידה שלנו מבחינה כספית, אבל אנשי עסקים אוהבים לעבוד יחד".

- אז יש לו כסף לבזבז ואידיאולוגיה לשרת. לא נראה שמטרידה אותו הכדאיות הכלכלית בפרויקט נוף ציון.

"הוא לא ירוויח מיליונים כמו בפרויקט דירות בתל אביב, אבל הכסף לא ילך לאיבוד. קווין לא ישקיע רק מטעמי אידיאולוגיה. הוא יודע שלא נשארו קרקעות פנויות במדינה, מלבד במזרח ירושלים. כך שבבוא היום זה ישתלם לו. חוץ מזה, הוא בחור עלא כיפאק. מסתובב עם טי-שירט שחורה ובלי פוזה בכלל".

מחכים לבנק לאומי

במשך השנים היה ברמייסטר עמוק מתחת לרדאר. פעילי שמאל ועורכי דין שעוקבים אחרי מקורות המימון של המתנחלים מעולם לא שמעו את שמו. אבל מי שמבקש להתחקות אחריו ימצא סימנים למעורבותו. בחשבון הטוויטר שלו מופיעים הפניה לכתבה מהתוכנית "60 דקות" על החפירות בסילוואן, ולינק לסרטון על חשיבות התקיעה בשופר בכותל.

בשבוע שעבר חשף כתב גלובס אבי שאולי כי ברמייסטר הוא שותפו של בעל רשת הסופרמרקטים רמי לוי בעסקת דיגל. כזכור, דיגל, היזמית שמאחורי פרויקט נוף ציון, נתונה בקשיים כלכליים וניהלה משא ומתן עם משקיעים כדי להסדיר את חובותיה לבעלי האג"ח ולבנק לאומי. המיליונר הפלסטיני בשאר אל-מסרי סומן כבעל ההצעה הטובה ביותר. הפרסומים על הפלסטיני שעומד להשתלט על שכונה יהודית הקפיצו את הימין, שהצליח לגייס את לוי ואת ברמייסטר, שהגישו הצעה זהה לזו של אל-מסרי - 36 מיליון שקלים לבעלי האג"ח - וטרפו את הקלפים.

נוף ציון ירושלים / צלם: אדוארד קפארוב

לעסקת דיגל הגיע ברמייסטר בעקבות אריה קינג, ממובילי ההתיישבות במזרח ירושלים. קינג ייסד את הקרן לאדמות ישראל, שמתיימרת לשמש חלופה לקרן הקיימת, ומבקשת לקנות קרקעות מערבים. הוא גם חבר עמותת אלעד, המבקשת לייהד את אזור סילוואן (עיר דוד). "אריה קינג הוא המוציא והמביא של ברמייסטר בכל ענייניו בישראל", אומר פעיל הימין יהודה עציון, שפועל למען תפילת יהודים בהר הבית. "פגשתי את ברמייסטר פעם אחת בתיווכו של אריה, אבל לא יצאו מזה דברים מעשיים". גם אביחי בוארון, המשווק את פרויקט נוף ציון, מציע, "דברי עם אריה קינג, הוא זה שלראשו צריך לקשור את הכתרים בכל מה שקשור להצלת נוף ציון".

אלא שקינג שומר על עמימות. "לא אגיד שאני לא מכיר את קווין ברמייסטר, אבל הוא רק עוד יהודי שנענה לקמפיין הציבורי שהעליתי באמצעות הקרן לאדמות ישראל. שלחתי 14 אלף מיילים ליהודים מרחבי העולם, ועודדתי אותם לרכוש אג"ח של דיגל כדי להציל את נוף ציון מידי ערבים שעוינים את ישראל, וקווין היה ביניהם".

- במקרה המייל עורר את תשומת לבו. לא עשית שום דבר מעבר?

"כל המכותבים הם יהודים שמעוניינים בגאולת הקרקע. חלק מהנמענים, שהיו כבדים יותר מקווין בכסף, שקלו לרכוש את השליטה בחברה, אבל עורכי הדין שלהם ייעצו להם לא להיכנס לזה. קווין הלך עם זה מתוך אמונה שירושלים חשובה לא פחות מכסף. לי אין כסף לקנות לא אג"ח ולא מניות ולא נעליים, אז השתמשתי במייל. זה בחינם וזה עובד".

ברמייסטר נפגש עם מנכ"ל באמונה ישראל זעירא, שהיה ממובילי ההתארגנות נגד השתלטותו של אל-מסרי. הנחת אנשי הימין הייתה שהמיליונר הפלסטיני, מייסד העיר רוואבי ליד רמאללה, ייעד את המשך פיתוח הקרקע באזור לפלסטינים, ויותיר את הדיירים היהודים בשבעת הבניינים שכבר הוקמו בגטו. זעירא סירב השבוע להתראיין לגבי ברמייסטר. ייתכן שחשש כי מיתוגו של ברמייסטר כאיש היי-טק רציני, כפי שהופיע עד עכשיו בתקשורת, ייסדק אם ייחשף כאיש ימין בעל חזון לא מאוד מקובל.

שותפו של ברמייסטר למהלך, רמי לוי, הוא חבר ליכוד, ומשמש גם כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת ירושלים תצליח, שבראשות ראש העיר ניר ברקת. לוי חילץ את ברקת ממבוכה גדולה כשהפך למשקיע המועדף על בעלי האג"ח. משפחת ברקת היא בעלת השליטה בבית ההשקעות דש אייפקס, הנושה המרכזי מקרב בעלי האג"ח של דיגל. לו הייתה דש אייפקס מעדיפה את הצעתו של אל-מסרי, ברקת היה נאלץ לעבוד קשה כדי להרגיע את חוגי הימין. דובר עיריית ירושלים מסר כי ברקת לא היה מעורב בשום דרך במהלכיו של לוי.

לוי, אגב, לא שש לנדב פרטים על שותפו האוסטרלי. "הכרנו באיזה אירוע. הוא התעניין אם לעשות עסקים פה. גיליתי יהודי עם הרבה כסף שאוהב את ישראל".

- בצירוף מקרים מעניין, גם פרקליטו של ברמייסטר, עו"ד דוד הרשקוביץ, הוא חבר מועצת העיר; זה הוביל לחיבור ביניכם?

"יצא בפוקס שאנחנו גם מכירים מהמועצה. לא לכל קשר יש משמעות גדולה. הנה, אבא של יהודה לוי (הבעלים הנוכחי של דיגל) וסבא שלי הם אחים, אבל אין לנו קשרים עסקיים, וכקרובי משפחה אנחנו נפגשים פעם בשנה בקושי".

- ועדיין זה נחמד שדיגל נשארת במשפחה.

"עצם העובדה שהיא נשארת בידיים ישראליות זה כבר להישאר במשפחה".

המאבק מול תעשיית המוזיקה

את פרסומו בתחום הטכנולוגי קנה ברמייסטר בעיקר סביב תוכנת שיתוף הקבצים קאזה. הוא רכש את השליטה בחברה בשנת 2001 באמצעות חברת שרמן נטוורקס, בזמן שתעשיית המוזיקה עדיין ניהלה נגדה מאבקים משפטיים על זכויות היוצרים. קאזה הפסידה, שילמה פיצויים בסך 150 מיליון דולרים, וכיום היא מציעה את שירותיה בתשלום, באמצעות חברת בריליאנט דיגיטל, שמשרדיה ממוקמים בלוס אנג'לס ובניו יורק.

ברמייסטר ייסד את חברת המולטימדיה האינטראקטיבית אוזי סופט, שהוקמה ב-1982 והייתה מהחלוצות בתחומה. הוא גם היה שותף בחברת פאקרד בל באוסטרליה, ואת חלקו בה מכר ב-1999. אבל ההערכה היא כי עיקר הונו בא לו מהאקזיט בסקייפ.

כיום הוא מספיק חזק ועשיר כדי להתגייס למאבקים אידיאולוגיים, יעלה כמה שיעלה. אחרי שבעלי האג"ח הצביעו בשבוע שעבר לטובת המשך ניהול המשא ומתן עם הקבוצה שבראשותו, הוא עדיין זקוק להסכמת בנק לאומי, הנושה הגדול מכולם, לצורך ההסדר. דיגל חייבת 83 מיליון שקלים לבנק, שממתין להצעה. לאור הקמפיין שניהלו אנשי הימין נגד הבנק (שבין היתר הביא לחסימת האפשרות להגיב בעמוד הפייסבוק של לאומי), קשה להאמין שהבנק יתנגד.

פרקליטו של אל-מסרי, עו"ד דב ויסגלס, מאמין שלא הכול אבוד. "ההצעה שלנו לבעלי האג"ח זהה לזו של לוי ושל ברמייסטר. אבל ההצעה לכיסוי החוב בבנק פותחת הכול מחדש. הצעתנו טובה מאוד, ואם המתנחלים לא ייתנו הצעה גבוהה יותר, הבנק עשוי ללכת למכירה פומבית. ואז שוב אנחנו בתמונה".

- ודאי לא הופתעתם מהעדפת המשקיעים היהודים על פניכם.

"את מתכוונת לעיקרון שרק ליהודים מותר לקנות איפה שהם רוצים? בעלי האג"ח החליטו את מה שהחליטו. אצל אל-מסרי זה עניין מסחרי. לא עלה יפה, אז לא עלה. היו לו אלף עסקות בעבר ויהיו גם בעתיד. להבדיל מהמתחרים, שאצלם זה עניין אידיאולוגי, אצלו זה מסחרי גרידא".

מבנק לאומי נמסר כי נכון ליום שני אף הצעה להסדר חוב לא הגיעה לשולחנם, ובכל מקרה המשא ומתן מתנהל מול יהודה לוי מדיגל בלבד, ואין להם דיאלוג ישיר עם המשקיעים הפוטנציאליים.

מה שבטוח, משכונה שאיש לא הכיר הפכה נוף ציון לסמל ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים. בוארון מצהיר שזה מתבטא גם במכירות. "אנחנו מוצפים בטלפונים. אנשים שנזהרו מלקבל החלטות מבקשים לרכוש דירה, כי רואים שיש עתיד. בזכות רמי לוי וקווין ברמייסטר השכונה תקום ותהפוך לסמל".

עוד כתבות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר