הפרקליטות: להעמיד לדין את הרב מוטי אלון בגין עבירות מין בקטינים

כך דווח בגלי צה"ל ■ החקירה נגד הרב החלה עקב תלונות שפרסם פורום תקנה בפברואר 2010, לפיהן הוא "היה מעורב בהתנהגות מינית שאינה הולמת במהלך עבודתו החינוכית"

הפרקליטות המליצה היום (ג') להעמיד לדין את הרב מרדכי אלון בגין עבירות מין שביצע לכאורה בקטינים שהיו תלמידיו - כך דווח בגלי צה"ל. בחוות-הדעת שהוגשה ליועץ המשפטי לממשלה קיבלה פרקליטות מחוז ירושלים את עמדת המשטרה בנושא.

המשטרה פתחה בחקירה נגד הרב אלון בעקבות תלונות שפרסם פורום תקנה בפברואר 2010, לפיהן הוא "היה מעורב בהתנהגות מינית שאינה הולמת במהלך עבודתו החינוכית", כך כלשון הודעת הפורום. "הרינו להביא לידיעת הציבור תלונות שהגיעו אל הפורום אודות מעשים המנוגדים לערכי קדושה ומוסר, ושלצערנו הגדול נמצא שיש בהן ממש", נכתב.

בעקבות התלונות שהגיעו לידי הפורום, החליטו רבניו לפני למעלה מ-3 שנים להדיח את הרב אלון מכל פעילות רבנית ציבורית, ובפרט מייעוץ אישי לתלמידים. כשהתברר כי הרב ממשיך להוות מורה רוחני עבור תלמידים רבים, החליט הפורום - לאחר מרתון של התייעצוית פנימיות - לפרסם את התלונות שהתקבלו אודות התנהלות הרב.

אלון זומן לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, לאחר שאותרו שני מתלוננים הטוענים כי הרב ביצע בהם מעשים מגונים בעת שהיו קטינים. בזמן שלציבור נדמה היה כי הפרשה חלפה, קידם בחשאי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את קידום החקירה נגד הרב.

עם התפוצצות הפרשה פנה אלון אל הציבור והכחיש בתוקף את החשדות נגדו. "הטהרה והאמת ייראו את דרכן הרבה יותר מהר ממה שחושבים", אמר.

עורך דינו של הרב, יאיר גולן, הוסיף וטען כי "אין מדובר בצעד מפתיע לאור ההכפשות שפורסמו אודות אלון". גולן הוסיף כי מרשו לא עבר על כל עבירה, וכי הוא מקווה כי החקירה תסתיים ברוח זו.

בפורום תקנה, שעמד מאחורי הפרסום אודות מסוכנתו של הרב לכאורה, קיבלו את הידיעה על פתיחת החקירה ברגשות מעורבים, ובחרו למסור הודעה קצרה שבה אמרו: "הפורום פועל במקרים בהם המשטרה איננה יכולה לפעול - כלומר במקרים שבהם מתאפשרת פעולה המשטרה. הפורום סמוך ובטוח שהיא תיעשה בצורה נאמנה", לשון ההודעה.