מחבל התאבד בנמל התעופה במוסקבה: טיסות בוטלו

(עדכון) - לפחות 31 נהרגו ועוד כ-130 נפצעו ■ ממשרד החוץ נמסר לחדשות 2 באינטרנט כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו בפיצוץ

לפחות 31 בני אדם נהרגו ו-130 נוספים נפצעו בפיצוץ שאירע לפני זמן קצר בנמל התעופה דומודבו במוסקבה - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפאקס". על פי הדיווח, מחבל מתאבד פוצץ עצמו בנמל התעופה. ממשרד החוץ נמסר לחדשות 2 באינטרנט כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו בפיצוץ.

מרשות שדות התעופה נמסר כי הטיסות מישראל למוסקבה נעצרו בשלב זה. חברת אל על ביטלה את טיסה מספר 615 שעמדה להמריא ב-18:30 למוסקבה והעבירה נוסעיה לטיסה המתוכננת למחר בבוקר. גם טיסת ישראייר שעמדה להמריא הערב נדחתה.

ההערכה הראשונית היא כי הפיצוץ התרחש באזור שמירת החפצים בנמל התעופה, ככל הנראה מתיקים שהגיעו מאבו דאבי. על פי הדיווחים, ייתכן שנוסעים מניו יורק, לונדון, וינה, מינכן, האמבורג, טוקיו ואיסטנבול היו על באזור הפיצוץ. על פי דיווחים, נעצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע.

גורמי ביטחון במוסקבה אמרו בעקבות הפיגוע כי הכוננות בכל העיר הועלתה לרמה הגבוהה ביותר, מחשש שמדובר במתקפת טרור משולבת, ונמל התעופה מפונה מכל הנוסעים. בעקבות הפיגוע, נרשמות ירידות חדות בבורסה במוסקבה.

נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב הגיב הערב לפיגוע ואמר: "נרדוף ונעניש את מבצעי הפיגוע. אני מביע צער על ההרוגים והפצועים, ביקשתי מכל הגורמים הנוגעים בדבר לנקוט בכל האמצעים על מנת לדאוג לחקירת האירוע, ולהגיש את הממצאים מהר ככל שניתן. עלינו להבטיח שאלו שנפגעו יקבלו את התמיכה הנדרשת". בעקבות הפיגוע, הודיע מדבדב כי הוא מבטל את נסיעתו לכינוס הכלכלי בדאבוס, שהייתה אמורה לצאת מחר.