בריינסוויי מדווחת על תוצאות בניסוי באוטיזם באוסטרליה

תוצאות הביניים במטופלים חולים מצביעות על שיפור קטן אך משמעותי בכישורים החברתיים של הנבדקים

חברת בריינסוויי דיווחה היום על תוצאות ביניים שהתקבלו מ-The Monash Alfred Psychiatry Research Centre בניסוי לבחינת ההשפעה של מכשיר ה-Deep TMS שפותח בחברה (עם סליל ייעודי לטיפול באוטיזם) על שיפור ה-Theory of Mind ותקשורת חברתית של מבוגרים הלוקים באוטיזם או בתסמונת אספרגר.

בניסוי השתתפו 16 מבוגרים בריאים ו-20 נבדקים הסובלים מאוטיזם או תסמונת אספרגר. תוצאות הביניים הראו השפעה מובהקת וקצרת טווח של טיפול חד פעמי בתדירות נמוכה על Theory of Mind ויכולת אמפאטית ב-16 הנבדקים הבריאים.

תוצאות המחקר ב-20 המבוגרים הסובלים מאוטיזם או מתסמונת אספרגר מצביע על שיפור קטן אך משמעותי בכישורים החברתיים של הנבדקים בקבוצה שקיבלה טיפול במכשיר החברה, לעומת אלה בקבוצת הביקורת שקיבלו טיפול בסליל הדמה (Sham).

פרופ' אברהם צנגן, היועץ הנוירוביולוגי של בריינסוויי: "המחקר נותן סימנים חיוביים ביחס לסליל המיוחד שפותח בטיפול באוטוזים ובאספרגר. המחקר המקביל שהתבצע בנבדקים בריאים מלמד אותנו על אפשרות לאופטימיזציה של הפרמטרים שיביאו להטבה מירבית במחקרים הבאים בנבדקים הסובלים מאוטוזים או מתסמונת אספרגר".

הטיפול במסגרת הניסוי נמשך שבועיים בלבד לכל מטופל, אך השיפור נצפה בעיקר בבדיקות שנערכו כחודש לאחר סיום הטיפול. החוקרים מציינים כי בכוונתם לבצע מחקר המשך בו יקבלו המטופלים מספר גדול יותר של ימי טיפול וכן הגברה בעוצמות ומשכי הגירויים האלקטרומגנטיים במטרה להגדיל את השיפור שהתקבל במחקר נשוא דו"ח זה, אשר תוצאותיו ישמשו את החוקרים במסגרת ניסוי ההמשך.

במסגרת הניסוי לא נצפו תופעות לוואי של הטיפול במכשיר החברה באמצעות הסליל שפותח באופן ייחודי לטיפול באוטיזם ו\או תסמונת אספרגר.