המהומות במצרים: השלטונות חסמו את פייסבוק וטוויטר

(עדכון) - בניסיון לסכל את המשך המהומות האלימות, שאורגנו ותוכננו באמצעות הרשתות החברתיות, מדווחים כלי תקשורת במצרים ובעולם כי הרשויות הפילו את פייסבוק וטוויטר

נלחמים במחאה - לא רק ברחובות: כלי תקשורת במצרים מדווחים כי הרשויות הפילו אמש והיום את הרשתות החברתיות "טוויטר" ו"פייסבוק", במטרה למנוע את המשך קריאות הגיוס לפעילים השונים להגיע ולהפגין נגד המשטר.

"הרשויות הפילו את אתר 'טוויטר' בסביבות השעה 20:00", דווח בכלי תקשורת במדינה, ובכלי תקשורת נוספים ברחבי העולם העוסקים בתחום הטכנולוגי. גם רשת "אל-ג'זירה" הקטרית דיווחה כי חל איסור על כניסת גולשים לרשת "פייסבוק" במצרים. זאת ועוד, דיווחו גולשים מצריים ברשתות חברתיות אחרות כי הם נתקלים בקשיים להיכנס ל"טוויטר".

בינתיים, הבורסה של קהיר צונחת בכ-4.7% (מדד 30 המניות המובילות). "האירועים במצרים מתפתחים בקצב מהיר והם מזכירים יותר ויותר את מה שקרה בטוניסיה. יש חשש אמיתי להשקעות ולמצב הכלכלי במדינה", אמר למארקטווטץ' Timothy Ash, מנהל השקעות ברויאל בנק אוף סקוטלנד.

מארגני ההפגנה ותומכי האופוזיציה כינו את ההפגנות הקשות אמש ברחבי המדינה, "יום של מהפכה נגד עינויים, עוני, שחיתות ואבטלה", וקראו להמונים להגיע תוך שימוש נרחב בפייסבוק ובטוויטר. לא פחות מ-90 אלף גולשים מצרים הודיעו כי יגיעו למוקדי ההפגנה השונים, רובם מוחים על המצב הכלכלי הקשה, וחלקם על מעבר הנשיאות הצפוי לבנו של הנשיא המכהן, גמאל מובארק.

בשלב הזה משטרו של מובארק אינו נמצא בסכנה, אולם במצרים לא זוכרים מהומות כאלה מאז "מהומות הלחם" נגד סאדאת ב-1977. כוחות הביטחון המצרים נתנו בתחילה להפגנות להתנהל ללא הפרעה, אבל הבינו - אולי מאוחר מדי - שחייבים לעצור את המפגינים. מחיר הדמים של ההפגנות אמש: שני מפגינים וקצין ביטחון מצרי אחד נהרגו.