משרד התקשורת לבזק: אל תתחמקו - תנו הסבר מספק על התקלה

מהמידע שהעבירה בזק למשרד התקשורת עד כה עולה תמונה מעורפלת, ובמשרד הביעו ביקורת

מתחקיר שביצעה בזק בעקבות התקלה החמורה שאירעה שלשום (ג'), עולה כי בעיית תקשורת, שאת מהותה החברה לא רוצה להסביר במדויק, גרמה לחוסר סינכרון בין רכיבים במערכת. דבר זה יצר עומס חריג על הרכיבים וגרם לירידה בתפקוד המערכת, ולמעשה כמעט הפיל אותה.

הבעיה אותרה בשני נתבים ראשיים הנמצאים בחוות השרתים של בזק, שתפקידם לקשר בין רכיבים שונים ברשת. מדובר בנתבים שאמורים לחבר בין רשת התקשורת החדשה של החברה לבין יתר המפעילים. זו הסיבה לכך שהתקלה התגלתה בקרב הלקוחות שעובדים על הרשת החדשה בלבד (כ-1.2 מיליון מנויים) ולא ברשת הישנה.

התקלה שאירעה בבזק העלתה שאלות קשות בעניין הגיבויים של המערכת ומדוע הם לא עבדו. בדומה לתקלה בסלקום, תקלות היו ויהיו, השאלה היא רק מדוע מערכות שאמורות לגבות זו את זה קרסו בשעת חירום.

מהמידע שהעבירה בזק למשרד התקשורת עד כה עולה תמונה מעורפלת, ובמשרד ביקשו הבהרות לגבי המידע שמסרה החברה - ולא היו מוכנים להסתפק ברסיסי המידע שהעבירה. בכירים במשרד אף הביעו ביקורת על כך.

בניגוד לרשת הטלפוניה הישנה של בזק, שבה מרכזיה שנופלת מפילה כמות מסוימת של מנויים, הרי שברשת התקשורת החדשה מרוכזים כל המנויים במספר מצומצם של חוות שרתים. מכאן החשיבות הגבוהה לשרידות המערכות של בזק.

הצורך בשרידות מוגברת היא אחת הסיבות המרכזיות לכך שהחברה מקימה בימים אלה חוות שרתים נוספת באזור ירושלים.

התקלה בבזק במספרים

1.2 מיליון משתמשים ברשת החדשה שקרסה

4.5 שעות שבהן נמשכה התקלה

1,000 דקות שיחה בחינם לשבוע - הפיצוי ללקוחות