אל מול המהומות במצרים: על איזו מניה ממליצים בסיגמא?

אורי גלאי: "נפילת משטרו של מובארק אינה בשורה חיובית לישראל בשל חוסר היציבות האזורית שהיא יוצרת" ■ ממליץ לשים לב למניית גזית גלוב

בתחילת שבוע המסחר הנוכחי, ואל מול ירידות השערים שחתמו את המסחר בוול סטריט ביום ו', מעריך הבוקר (א') אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות כי ההתפרעויות במצרים יימשכו עד לשינוי שלטוני במדינה, כשנפילת משטרו של מובארק אינה בשורה חיובית לישראל בשל חוסר היציבות האזורית שהיא יוצרת, למרות שהסחר בין ישראל למצרים נמוך מאוד.

עוד מוסיף גלאי כי סביר להניח שכל עוד היורש למובארק יהיה מהזרם המתון, ההשפעה על הבורסה בישראל תהיה מינורית ונקודתית. בהתאם, האירועים במצרים עלולים להוביל לירידות שערים בשוק הישראלי בטווח הקצר ולעליית התנודתיות בשוק. אולם, מדגיש גלאי, לא מדובר בשינוי מגמה ארוכת טווח ומרגע שהמצב במצרים יתבהר השוק ישוב למסלול העליות.

גלאי מסביר כי בטווח הבינוני הוא חיובי לגבי שוק המניות וצופה המשך עליות שערים, והוא מאמין כי ראוי להגדיל בהדרגה את חלקן של המניות הקטנות בתיק דרך החזקת מדדי היתר או בהחזקה ישירה תוך בחינה מדוקדקת של כל מניה נרכשת. כחלק מההשקעה במניות קטנות, שוק הביומד, על פי גלאי, נראה מעניין מאוד בהסתכלות של שנה ויותר קדימה, מאחר וקיים צפי למספר לא קטן של הודעות הנוגעות גם להתחלת תהליך מסחור של מוצרים וגם להתקדמות בפיתוח של מוצרים אחרים.

גלאי ממליץ למשקיעים לשים לב למניית גזית גלוב , אשר הרווח הנקי של החברה משקף תשואה נאה על ההון בשיעור של 11.4%. התזרים החזק והרווחיות הגבוהה, מסביר גלאי, מאפשרים לחברה לשרת את החוב שלה, לנצל הזדמנויות השקעה בשווקי הנדל"ן בהם החברה פועלת ולשלם דיבידנדים לבעלי המניות.

בנוגע לשוק המט"ח, התופס כותרות בשבועות האחרונים על רקע מלחמת החורמה שמנהלים בנק ישראל ומשרד האוצר מול הספקולנטים המחזקים את השקל, מעריך גלאי כי בטווח הבינוני-ארוך השקל יתחזק מול סל המטבעות ובפרט מול הדולר והאירו וזאת נוכח חוזקו של המשק הישראלי ופער הריבית החיובי ביחס לארה"ב ולגוש האירו.