לנדאו: "התחדד הצורך להשלים בזמן פיתוח פרויקט "תמר"

שר התשתיות: "אירועי הימים האחרונים שוב הוכיחו לנו כי במזרח התיכון, שום דבר לא בטוח, ויש לפעול על מנת להבטיח את היציבות והביטחון האנרגטיים שלנו בלי לסמוך על אחרים"

הבוקר (יום ב'), נפגשו שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו ובכירי משרדו עם נציגי השותפויות בפרויקט "תמר". השר זימן את השותפות בכדיי לדון בדרכים בהן ניתן לקדם את הפרויקט ולעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו לו.

לנדאו הבהיר לשותפות את הצורך בהשלמת הפרויקט בזמן, כפי שסוכם, והדגיש את החשיבות שיש לעניין זה במיוחד לאור האירועים האחרונים במזרח התיכון. חברי השותפות הציגו בפני השר את הקשיים השונים העומדים בפניהם מבחינה מימונית וסטטוטורית ואת הצעדים הדרושים על מנת להסיר את המכשולים העומדים בפני הפרויקט.

לנדאו אמר, כי הוא מכיר בקשיים הנוספים הנערמים על הסגירות הפיננסיות עקב המצב המהומות המתפתחות באזורנו, והודיע כי הוא מתכוון להציג בוועדת המנכ"לים את הצורך להסיר כל מכשול מן הדרך להשלמת הפרויקט בזמן.

שר התשתיות אמר לאחר הפגישה כי "החשיבות הגדולה בהוצאתו לפועל של פרויקט 'תמר' בשנת 2013, עליה עומד משרד התשתיות בחודשים האחרונים מקבלת משנה תוקף. המצב הקיים חידד את הצורך להשלים את הפרויקט בזמן. אירועי הימים האחרונים שוב הוכיחו לנו כי במזרח התיכון, שום דבר לא בטוח, ויש לפעול על מנת להבטיח את היציבות והביטחון האנרגטיים שלנו בלי לסמוך על אחרים. על היזמים מוטלת האחריות לצאת ולעבוד, ועל הממשלה - להעניק את הגיבוי הנדרש".

עוד אמר השר: "המצב כרגע מקשה עוד יותר על השגת המימון לפרויקט. חיוני שוועדת המנכ"לים שמינה ראש הממשלה תיקח את הקשיים לתשומת ליבה על מנת לאפשר את הקמתו של פרויקט בזמן. בכוונתי לדרוש שהוועדה תתכנס ותתחיל לעבוד כבר בימים הקרובים".

השר לנדאו שוחח עם יו"ר וועדת המנכ"לים, אייל גבאי, והם ייפגשו בכדי לדון בנושא המעטפת הממשלתית שתאפשר את קידום הפרויקט.

כזכור, בישיבת הממשלה בה אושרו מסקנות ועדת ששינסקי, הודיע ראש הממשלה כי הוא מאמץ את עמדת שר התשתיות הלאומיות, כי החשוב ביותר הוא סיום הפרויקט במועד. בעקבות זאת, הוחלט על הקמת וועדת מנכ"לים, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי ובהשתתפות מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, שאול צמח, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה והממונה על התקציבים באוצר, אודי ניסן. ראש הממשלה הנחה, כי וועדה זו תבחן את הדרכים להסרת המכשולים ואת יישום מסקנות דעת המיעוט בוועדת ששינסקי אשר קראו להתחייבות של המדינה לרכישת גז ממאגר "תמר".