איגוד חברות הפרסום יקבל חוות-דעת על הצפייה הנדחית

האיגוד יקבל חוות-דעת משפטית מקצועית בשאלה האם נושא הצפייה הנדחית הוא עניין מסחרי או מקצועי ‎‎■ הצפייה הנדחית מעסיקה את ענף הפרסום כיוון שהיא מייקרת את מחיר הקמפיינים‏

‎‎איגוד חברות הפרסום יקבל חוות-דעת משפטית מקצועית לגבי השאלה האם נושא הצפייה הנדחית הוא עניין מסחרי או עניין מקצועי - כך נודע ל"גלובס".

בישיבת הנהלת האיגוד שנערכה אתמול (ב') הועלה נושא הצפייה הנדחית לדיון על-ידי אחד החברים, אך היועץ המשפטי של האיגוד והמנכ"ל יגאל בראון הפסיקו אותו מיד, בהסבירם כי אין אפשרות לדון בנושא ללא חוות-הדעת הנ"ל.

כידוע, איגוד חברות הפרסום הוא איגוד מקצועי שאסור לו מתוקף חוק ההגבלים לדון בכל נושא עסקי.

‏נושא הצפייה הנדחית מעסיק בימים אלה את ענף הפרסום. כזכור, החל מ-1 בינואר שונתה שיטת מדידת הרייטינג בטלוויזיה‏‎ ‎והיא אינה נערכת בזמן שידור התוכנית. מדובר במדידה של‎ צפייה‎ ‎נדחית ‎שאפשרית באמצעות הקלטה בממירים מיוחדים של חברות הכבלים והלוויין (yesMax‎ ו-HOT מג'יק) ‎בשירות‎ ‎ה-‏VOD‏ ובממירי‏‎ DTT ‎מסוימים.

העובדה שלחישוב נקודות הרייטינג מתווספות גם העיניים הצופות בצפייה נדחית מייקרת את עלות הקמפיינים. כך למשל, בפריים-טיים התוספת לרייטינג של הצפייה הנדחית היא של כ-4%‏‎.‎‏

‏העובדה שזכייניות הטלוויזיה החלו לחשב את נתוני הצפייה הנדחית בתמחור הקמפיינים כבר יצרה חיכוכים. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", סלקום נמנעה מלעלות קמפיין טלוויזיה לאחר שהזכייניות סירבו לאפשר לה לשלם על-פי שיטת התמחור הישנה.