צרות בעסקים הפרטיים של דוד אורון; מימן מתעניין

קבוצת החברות שבשליטת בעלי התכוף נכנסה לכינוס נכסים ■ גדות שבשליטת מימן מתעניינת ברכישת פעילות האנרגיה של חברת סולאור החזקות

יותר מחודש חלף מאז אישר ביהמ"ש צו הקפאת הליכים לחברת התכוף הציבורית שבשליטת דוד אורון, ואתמול התברר שגם החברות הפרטיות שבשליטתו נקלעו למשבר. ביהמ"ש המחוזי בפתח-תקווה הטיל כינוס נכסים על חברת סולאור החזקות, שבאמצעותה שולט אורון בשורה של חברות בתחומים שונים.

מצו בית המשפט עולה כי חברת גדות מיכליות, הנמצאת בשליטת יוסי מימן, מנהלת מו"מ לרכישת פעילות האנרגיה של סולאור הכוללת שורה של חברות: סולמורן, סולאור טכנולוגיות, סולאור תעשיות (וסולאור מתכת השרון) דיקסון וסולפז.

סולמורן מתמחה בביצוע מגוון עבודות תשתית למשק האנרגיה, דיקסון וסולפז מבצעות בדיקות תקופתיות של מיכלי לחץ, מטפלות בתקלות ונותנות שירותים לוגיסטיים למיכלי גז, וסולאור תעשיות מתמחה בייצור מיכלי דלק על קרקעיים ותת קרקעיים, בנפחים שונים.

את גדות, שאף הסכימה לממן את הליך ההקפאה, מייצג עו"ד שי בר-ניר, ממשרד מ. פירון. השופט, אילן שילה, חסם הליך ישיר בין גדות לבין סולאור, והורה כאמור על כינוס נכסים. לתפקיד כונסת הנכסים מונתה רו"ח עליזה שרון, המכהנת בתפקיד נאמן להקפאת הליכים בחברת התכוף הציבורית.

מדובר בסך הכול בכ-20 חברות המעסיקות כ-100 עובדים, כשאת המהלך של כינוס הנכסים מובילים הנושים המובטחים בנק הפועלים ובנק איגוד, להם חייבת הקבוצה למעלה מ-30 מיליון שקל.

דוד אורון איבד כאמור את השליטה גם בחברות הציבוריות שבשליטתו בהן הוא מחזיק באמצעות חברת סולאור השקעות. התכוף, המייצרת כלי הרכב ייעודיים, נקלעה בחודשים האחרונים לקשיים, והיא אינה מצליחה לעמוד בהחזר החובות לנושיה, לספקים ולעובדים.