אספן תקים 15 מתקנים סולאריים על גגות מבני החברה

בהשקעה של כ-9.5 מיליון שקל ■ המתקנים צפויים להניב לאספן תזרים חופשי, לאחר החזר קרן וריבית, של כ-1 מיליון שקל בשנה

אספן גרופ , שבשליטת רוני צארום ובניהולו של אילן גיפמן, מרחיבה את פעילותה בתחום של הקמה ואחזקה של מתקני אנרגיה סולאריים. היום מודיעה החברה, כי חתמה על הסכם נוסף עם חברת הרים ירוקים, להקמת מערכות סולאריות בהשקעה של כ-9.5 מיליון שקל. זאת, לאחר שבשבוע שעבר חתמו שתי החברות על הסכם להקמת 16 מערכות סולאריות בגליל העליון, לייצור 800 KWP (קילו וואט פיק) חשמל בהיקף של 10 מיליון שקל.

על פי ההסכם הנוכחי, המערכות תוקמנה על גגות מבנים בבעלות אספן. המערכות הינן בעלות כושר ייצור חשמל בהספק של כ-50 קילו ואט כל אחת. חברת הרים ירוקים תשמש כספקית הפרויקט ותדאג להקמה ולתפעול השוטף של המערכות במשך 20 השנים הבאות.

המתקנים צפויים להניב לאספן רווח תפעולי תזרימי שנתי ( NOI) של כ-1.6 מיליון שקל ברוטו, ותזרים חופשי, לאחר החזר קרן וריבית, של כ-1 מיליון שקל בשנה. נתונים אלה משקפים תשואה של כ-15% על ההשקעה (IRR Project) ותשואה צפויה על ההון של כ-50% (IRR Equity), כך שאספן צפויה להחזיר לעצמה את מרכיב ההון המושקע מצידה בפרויקט תוך פרק זמן של כשנתיים.

אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ, אמר היום: "זיהינו את התחום הסולארי כתחום עם פוטנציאל כלכלי משמעותי, התואם את אסטרטגיית החברה להשקיע בנכסים מניבים לתקופות ארוכות, היכול להבטיח לנו תשואות גבוהות על ההון העצמי המושקע בפרויקטים מסוג זה. כפי שהצהרנו בעבר, פעילות זו, אותה אספן גרופ מפתחת הן בישראל והן בחו"ל, צפויה להיות אחד ממנועי הצמיחה של אספן בשנים הקרובות".

בשבוע שעבר חתמה אספן עם חברת הרים ירוקים על הסכם להקמת 16 מתקנים סולאריים על גגות מבנים חקלאיים בגליל העליון בהשקעה של כ-10 מיליון שקל. עידו גרינברג, מנכ"ל ומייסד חברת הרים ירוקים, אמר היום: "אני מברך על כך, ששיתוף הפעולה הפורה עם חברת אספן גרופ בהקמת מתקנים סולאריים בישראל קורם עור וגידים. אנו מקדמים שיתופי פעולה נוספים עם אספן ורואים בהם שותף אסטרטגי חזק, אמין ובעל איתנות פיננסית, שחרת על דגלו להיות חברה מובילה בתחום".

הרחבת הפעילות בתחום התקשורת הסולארית מתבצעת במקביל להמשך הרחבת פורטפוליו הנכסים הנדל"ני של אספן. בתחילת החודש חתמה החברה על הסכם לרכישת 95% ממניות חברת נכס בעלת בניין משרדים חדש במערב גרמניה, בקרבת קלן, המושכר לענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום, וזאת לפי שווי נכס של כ-68 מיליון שקל (כ-14.3 מיליון אירו).