חיסול פלילי בראשל"צ: העבריין רמי אמירה חוסל ביריות

אמירה היה בעבר יעד לניסיון החיסול שבמהלכו נורתה למוות מרגריטה לאוטין בחוף בת-ים ■ הוא נורה היום למוות בשעה שרכב על אופנוע בצומת הרחובות התקומה ומשה דיין בראשל"צ

רצח בראשון-לציון: העבריין רמי אמירה נורה הבוקר (ד') למוות בעת שרכב על אופנוע בצומת הרחובות התקומה ומשה דיין בעיר - כך דווח בגלי צה"ל. אישה שמכוניתה היתה בסמוך נפצעה קל מרסיסי שמשת מכוניתה שהתנפצה. צו איסור פרסום הוצא על פרטי האירוע.

על-פי החשד, רוכב אופנוע אחר נצמד אל האופנוע עליו נסע אמירה תוך כדי נסיעה וירה בו צרור יריות. אמירה נפגע בפלג גופו העליון ונפל מהאופנוע אל הכביש כשהוא פצוע במצב אנוש.

כוחות מד"א שהגיעו לזירה ביצעו בו החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו. כוחות גדולים של משטרה פתחו במצוד בחיפוש אחר היורים.

אמירה היה בעבר יעד לניסיון החיסול שבמהלכו נורתה למוות מרגריטה לאוטין בחוף בת-ים. כזכור, לאוטין נרצחה בחוף "טובגו" בבת-ים, שם שהתה יחד עם בעלה אלכס ועם שני ילדיהם. העבריינים רונן בן-עדי ושמעון סבח הגיעו למקום רכובים על אופנוע והחלו לירות לעבר חבורה שישבה במסעדה סמוכה וכללה את העבריינים מוטי חסין ורמי אמירה, שנפצע.

אלכס לאוטין, בעלה של מרגריטה ז"ל, תקף את משטרת ישראל בעקבות חיסולו של אמירה. "איפה המשטרה? הרי ידעתם שרוצים לחסל אותו. איפה היוזמה למנוע מפצצה מתקתקת להסתובב ברחוב?", תהה אלכס בראיון לגלי צה"ל. "אישה נפצעה קל, אבל זה בקלות היה יכול להיגמר אחרת - האם אנחנו צריכים פשוט להסתמך על המזל ולקוות?".

אלכס תקף גם את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת רשויות הרווחה, שהבטיחו לאחר המקרה להשוות תנאים בין קורבנות טרור לאומני לקורבנות טרור פלילי. "אחרי הרצח נתניהו ערך מסיבת עיתונואים גרנדיוזית והבטיח ניסים ונפלאות. אך עד כה, שנתיים וחצי מאז התקרית, לא קיבלתי שקל מהמדינה וגם לא אקבל", אמר. "אין אף חוק שמתייחס לקורבנות טרור פלילי. סיפורנו נשכח, ואף אחד לא מתייחס אלינו - פשוט נזרקנו מכל המדרגות".

העבריין רמי אמירה לא היה דמות בולטת בארגוני הפשיעה לפני ניסיון החיסול לפני כשנתיים. אמירה החל את דרכו כחייל בארגון הפשיעה של האחים אברג'יל. ניסיון החיסול הגיע על רקע עריקתו של אמירה מארגון הפשיעה של אברג'יל לארגון פשיעה מתחרה.