סופית: וינשטיין החליט לא לערער על ההחלטה בנוגע לצחי הנגבי

פרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה, שבמרכזה עמד השר לשעבר צחי הנגבי, הגיעה הערב לסופה המוחלט

פרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה, שבמרכזה עמד השר לשעבר צחי הנגבי, הגיעה הערב (ה') לסופה המוחלט. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, החליט הערב בתום דיון שבו השתתפו פרקליט המדינה משה לדור ואנשי הפרקליטות, שלא לערער לבית המשפט העליון על החלטתה של נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, שלא לאפשר לפרקליטות להגיש באיחור ערעור על פסק דינו של הנגבי, שניתן בבית משפט השלום.

בכך נסתם הגולל על פרשה זו, שבה הורשע הנגבי ברוב קולות בעבירת עדות שקר, אך האישומים המרכזיים נגדו בפרשה, בדבר שוחד בחירות ומרמה והפרת אמונים, בוטלו ברוב קולות על ידי הרכב שופטי השלום, מטעמים של הגנה מן הצדק.

בד בבד, החליט וינשטיין למחוק את הערעור שהגישה הפרקליטות בעניינו של שמואל הרשקוביץ, ששימש מנכ"ל משרדו של הנגבי והואשם יחד עמו בכתב האישום. מאחר שהרשקוביץ זוכה בכל הסעיפים, משפטו הסתיים לפני שלב הטיעונים לעונש של הנגבי, והפרקליטות הספיקה להגיש בעניינו ערעור לבית המשפט המחוזי, עוד בטרם פרצה שביתת הפרקליטים, שמנעה מהתביעה להגיש את הערעור בעניין הנגבי בזמן.

לאחר שהתברר שלא יוגש ערעור בעניין הנגבי, פסק היועץ המשפטי כי לא סביר שהיחיד שהמדינה תמשיך ותפעל בעניינו במישור הפלילי יהיה דווקא מנכ"ל המשרד, ששימש הזרוע הביצועית של הנגבי לעניין המינויים הפוליטיים, לא יזם אותם ולא הפיק מהם תועלת כלשהי.

יצוין כי התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד השופטת מוסיה ארד, בדרישה לאפשר לפרקליטות להגיש בכל זאת את הערעור, ואולם לאור עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה עצמו, אין כל סיכוי שעתירה מסוג זה תתקבל.