ממשל אובמה מזגזג: אסור שמובראק יירד מיד מהשלטון

הילרי קלינטון מצטרפת לדברי קאנצלרית גרמניה בסוף השבוע, וקוראת לנקוט בסבלנות באשר לנשיא מצרים היוצא, ולא לגרום לו לעזוב מיד את תפקידו - כדי לא לפגוע בתהליך הדמוקרטיזציה

מזכירת המדינה בארה"ב הילרי קלינטון קוראת לנקוט בסבלנות באשר לנשיא מצרים היוצא חוסני מובארק, ולא לגרום לו לעזוב מיידית את תפקידו ולצאת ממצרים. קלינטון מצטרפת לדבריה של קאנצלרית גרמניה בסוף השבוע, שתיהן אמרו ההיפך מדבריו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, ואומרת כי ירידה מיידית של מובארק משהשלטון תאיים על התהליך שעוברת מרצים בדרך לדמוקרטיה.

נזכיר, כי ברק אובמה קרא לנשיא מצרים חוסני מובארק לרדת מיידית מכסאו, לקיים בחירות חדשות ולעזוב את המדינה. אובמה הפגין נחרצות רבה ודרש מעבר מהיר לממשלה חדשה המצרים - מעבר ש"חייב להתחיל עתה".

קלינטון אמרה, כי אם מובארק יירד עכשיו מכסאו, לפי החוקה המצרית ייצטרכו לקיים בחירות במצרים בתוך 60 יום, וזהו זמן לא מספיק לדעתה לממשלה חדשה להשיג את אחוזי התמיכה הרצויים כדי שתוכל לקדם את תהליך הדמוקרטיזציה. הדברים שלה מרמזים כי מובארק צפוי להישאר בשלטון במצרים, לפחות בחודשים הקרובים.

קלינטון לא רצתה להגיב באשר לתפקיד שעל מובארק למלא במצרים עד שיירד מהשלטון בספטמבר, ואמרה כי עתידו מונח בידיו של העם המצרי. מובארק, נזכיר, אמר כי הוא ובנו גמאל לא יתמודדו על כהונה נוספת בשלטון.

בסוף השבוע, נזכיר, גם אנגלה מרקל מתחה ביקורת מרומזת נגד אובמה ואמרה כי "לקיים בחירות מיידיות במצרים זה לא נכון, כי המדינה עוברת בימים אלה שינויים מבניים והיא בתחילתה של הדמוקרטיזציה". היא קראה לנקוט בסבלנות כי זהו תהליך שלוקח זמן, ועליו להתקיים באופן רציונלי ובדרכי שלום - לתת להם את תקופת המעבר הרצויה.