אחרי נטישת המנהלים: באלמר מתכנן שינויים בצמרת מיקרוסופט

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, מתכנן לבצע שינויים מהותיים בסגל ההנהלה של החברה, ולאייש חלק מהתפקידים באנשים עם רקע בהנדסה

מנכ"ל מיקרוסופט , סטיב באלמר, מתכנן לבצע שינויים מהותיים בסגל ההנהלה של החברה, ולאייש חלק מהתפקידים באנשים עם רקע בהנדסה. מאז חודש מאי 2010 עזבו ארבעה מנהלים בכירים את תפקידם במיקרוסופט ובאלמר הדיח בשבוע שעבר מתפקידו את נשיא חטיבת השרתים של מיקרוסופט, בוב מולייה, שעבד בחברה במשך 23 שנה. הוא נימק את החלטתו בצורך של החברה בהנהגה חדשה, שתוכל להתמקד בתחומים חדשים כמו שירותי ענן מחשוב. מחליפו של מולייה בחטיבת השרתים צפוי להגיע מתחום התוכנה. צעד זה של באלמר מבשר על חילופים נוספים בצמרת, כאשר הכוונה היא לקדם בכירים עם מיומנות וניסיון בתחום התוכנה ותכנון מוצרים. בכך מקווה באלמר לסייע למיקרוסופט להדביק את הפער ממתחרותיה גוגל ואפל, בשירותי תוכנה, טלפונים וטאבלטים.

השינוי עשוי גם להשקיט את הביקורת שנמתחת על החברה מצד המשקיעים בשל השתרכותה במספר שווקים. כוונות באלמר עשויות לסייע לו גם להגדיל את השפעתו בהנהלה, ולנסות ולקדם מהלכים שיביאו לעליות במניית החברה שבמשך השנה שעברה סבלה מקיפאון, לעומת עליה של 80% במניית אפל ושל 16% במניית גוגל. שווי השוק שלה הוא 237 מיליארד דולר.

"אנשי ההנדסה של מיקרוסופט מועמדים לקידום מפני שבאלמר מבין שהחברה לא מצליחה להגשים את החזון שלה. כדי להוציא דברים כאלה לפועל, צריך להבין בתוכנה ולא רק בעסקים", אומר האנליסט ווס מילר, מ-Directions.

כך סטיבן אלופ, שעזב את מיקרוסופט לטובת תפקיד מנכ"ל נוקיה, הוחלף כראש החטיבה העסקית בחברה על-ידי המהנדס קורט דלבנה ולא על-ידי ראש מחלקת השיווק, כריס קפוסלה.

כשאדריכל התוכנה הראשי של מיקרוסופט, ריי אוזי, הודיע כי הוא מתכנן לעזוב את תפקידו באוקטובר, סירב באלמר לקחת את התפקיד על עצמו, ואמר כי "למיקרוסופט יש מנהיגים טכניים מובילים בכל תחום עסקי".